TripAdvisor
Publiser
Innboks
Søk
Anmeldt 26. mai 2017 via mobile enheter

Utrolig hyggelig. Rent, pent og flinke gjesteverter. Folkelig og veldig lettlikt drivere. Tilstede for oss som gjester. Et unikt sted å bo om du skal til Kirkenes.
Fin beliggenhet ved russergrensen med utsikt over Pikevatnet.

Dato for oppholdet: mai 2017
Takk, larsg57
Sollia_Gjestegard, Resepsjonssjef på Sollia Gjestegård, svarte på denne anmeldelsenBesvart 31. mai 2017

Takk for flott tilbakemelding!

Anmeldt 23. august 2016

Gjestegården ligger litt oppe i lia ovenfor Europaveg E105 og i spaseravstand til Storskog grensestasjon. Flott beliggenhet ved Pikevannet, der hotellet har sin egen restaurant Gapahuken. Nydelig mat i av lokale råvarer serveres der, så gå ikke glipp av fiskesuppe med kongekrabbe.

Vi overnattet i leilighet i en av hyttene. Litt kronglete adkomst med bil / MC opp en bratt bakke med løs grus, men man kan parkere ved hovedhuset. Moderne standard i leiligheten med minikjøkken og TV (som ble byttet ut grunnet teknisk problem) i stua. Gode senger. Frokost var dyrt 95,- pr pers, så vi lagde vår egen.

Fint å kunne benytte vaskemaskin og tørketrommel ett døgn, så mye man vil for kr 100,-.

Fint å gå tur til Pikehode, et utsiktspunkt i høyden bak gjestegården. 20-30 min fottur er det til høyden, der man ser langt både innover i Russland og utover mot fjordene.

Dato for oppholdet: juli 2016
Takk, GudbrandT
Anmeldt 12. august 2015 via mobile enheter

Koselig hytte, vennlig betjening og god mat. Vi har bodd her før så valget var enkelt. Toppet oppholdet med middag på Gapahuken Restaurant. Dette er et sted vi gjerne kommer tilbake til. Stedet ligger i rolige omgivelser med natur og turmuligheter rett utenfor, samt bademuligheter i Pikevannet på andre siden av vegen. Pass på så du ikke svømmer over russergrensa!

Dato for oppholdet: august 2015
Takk, Dumperdama
Sollia_Gjestegard, Front Office Manager på Sollia Gjestegård, svarte på denne anmeldelsenBesvart 27. mai 2016

Hei Dumperdama! SÅ hyggelig at du kommer tilbake! Takk for hyggelige ord! Håper vi snart sees igjen! God sommer!

Anmeldt 12. mai 2014

Personale var både hyggelig og serviceinnstilt.
Sollia Gjestegård har fin beliggenhet. Utenfor Kirkenes, men ikke for langt å reise. Flott natur og fine leiligheter. Det var fint med eget kjøkken i leiligheten, men det var godt å få servert god middag da vi kom 1. mai og alle butikkene var stengt.
En kveldstur med hundeslede ble avslutningen på vårt opphold. Vårt hyggelige vertskap hadde pakket ned god mat og drikke, og vi tente bål inne i skogen før vi kjørte videre. I mai er det ikke mørkt om natten, så det ble en uforglemmelig tur.

Dato for oppholdet: mai 2014
  • Reisetype: Reiste med venner
Takk, Anne688
Anmeldt 16. mars 2014

Etter å spist et utsøkt gourmetmåltid nede på Gapahuken resturant som også drives og eies av Eivind & Jorunn Norhus venta det jacussi,badstu & fyr i bålpanna samt en flaske champagne på oss oppe på Sollia:)Vi hadde en herlig romantisk kveld med både fullmåne og snevær.Magisk!!Tenk at man ikke har prøvd det her før enda vi bor 1 mil unna??Definitivt IKKE siste gang vi skal benytte oss av den her nydelige perla i vårt nærmiljø:-)

Dato for oppholdet: mars 2014
Takk, Kyboe72