Bestill på forhånd
Hvorfor bestille på Tripadvisor?
  • Høydepunkter på turen og hele reiseruten
  • Enkel bestilling på Internett
  • Laveste pris garantert

Ulike måter å oppleve Frigjøringsmonumentet (Russemonumentet) på
Anmeldt 22. oktober 2019 via mobile enheter

En del av den lokale historien. Ligger midt i sentrum. Oppå Andersgrotta som forøvrig er overpriset og i vårt tilfelle heldigvis stengt. 200kr for å gå inn i ett bomberom med guide virker overpriset. Kanskje tar jeg feil.

Dato for opplevelse: oktober 2019
Takk, noas
Anmeldt 2. august 2019

Russestøtta i Kirkenes, majestetisk står soldaten på støtta, i vind og sol, å minner oss om at vi ikke skal glemme krigen i Sør Varanger
Minnesmerke over fallne russere i krigen, som blir besøkt med kransenedleggelser av norske og russiske delegasjoner.

Dato for opplevelse: juli 2019
2  Takk, mottatt
Anmeldt 15. juli 2019 via mobile enheter

Fin plass og flott monument. Da vi var der var det nedlagt flere kranser. Så ut som om det var russere som hadde laget dem. Ikke langt fra Andersgrotta. Har kort tid å gå hit fra både sentrum og fra hurtigbåtkaien.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, 897andr_k
Anmeldt 16. juni 2019

Når du er i Kirkenes, er det verdt å besøke dette monumentet som markerer frigjøringen av Kirkenes i 1944. Det legges ofte ned blomster, både av russere og nordmenn.

Dato for opplevelse: juni 2019
Takk, maestroaamann
Anmeldt 31. mai 2019

Markering for Russiske soldater som det er plast kranser hele året og det blir markert i Mai hvert år

Dato for opplevelse: mai 2019
Takk, btk61