Andersgrotta WW2 Bomb Shelter

per voksen
Sjekk tilgjengelighetSe fullstendig produktinformasjon

Ulike måter å oppleve Frigjøringsmonumentet (Russemonumentet) på
Anmeldt 5. september 2020 via mobile enheter

Et sterkt minne om hva som foregikk her 1940-1944. Symbolet på en felles kamp. Monumentet sentralt plassert og størrelsen samt statuen viser styrke

Dato for opplevelse: august 2020
Takk, KarlE297
Anmeldt 22. oktober 2019 via mobile enheter

En del av den lokale historien. Ligger midt i sentrum. Oppå Andersgrotta som forøvrig er overpriset og i vårt tilfelle heldigvis stengt. 200kr for å gå inn i ett bomberom med guide virker overpriset. Kanskje tar jeg feil.

Dato for opplevelse: oktober 2019
Takk, noas
Anmeldt 2. august 2019

Russestøtta i Kirkenes, majestetisk står soldaten på støtta, i vind og sol, å minner oss om at vi ikke skal glemme krigen i Sør Varanger
Minnesmerke over fallne russere i krigen, som blir besøkt med kransenedleggelser av norske og russiske delegasjoner.

Dato for opplevelse: juli 2019
2  Takk, mottatt
Anmeldt 15. juli 2019 via mobile enheter

Fin plass og flott monument. Da vi var der var det nedlagt flere kranser. Så ut som om det var russere som hadde laget dem. Ikke langt fra Andersgrotta. Har kort tid å gå hit fra både sentrum og fra hurtigbåtkaien.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, 897andr_k
Anmeldt 16. juni 2019

Når du er i Kirkenes, er det verdt å besøke dette monumentet som markerer frigjøringen av Kirkenes i 1944. Det legges ofte ned blomster, både av russere og nordmenn.

Dato for opplevelse: juni 2019
Takk, maestroaamann