Natur og inntrykk

Wow! Et nydelig stykke norsk skjønnlitteratur natur. Gikk med hele familien etter mye mas fra El... les mer

Anmeldt 5 dager siden
Fred Arne K
Wow! For en tur!

En fantastisk tur! Flott utsikt, variert og kjekt terreng å gå i. Veldig godt tilrettelagt med... les mer

Anmeldt 9. september 2023
Kari R
Skjold, Norge

Anmeldt 13. august 2020 via mobile enheter

Vi gikk med bæremeis og 2,5 år gammelt barn, sammen med en 9 og 13 åring. Vi brukte totalt sett 9 timer på turen fra Lofthus til parkeringen på Røte.

(Anbefaler denne veien hvis man sliter med knær. Hvis ikke, er andre veien desidert bedre).

Dato for opplevelse: august 2020
2  Takk, Sutcivni
Anmeldt 6. august 2020

Vi benyttet buss til Kinsarvik til startpunkt og retur fra Lofthus. Husk ta med mye vann. Også viktig å beregne god tid på turen ned til Lofthus.

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, Tom Georg I
Anmeldt 3. august 2020

Lang og bratt oppstigning, men utsikt på toppen er fantastisk.
Munketrappene var en skuffelse. Vi hadde forventet trapper som vil minne oss on medievaltid. Syns nyere trapper laget av Sherpaene er adskillig flottere.
Enkelte strekninger var dårlig merket.

Dato for opplevelse: august 2020
3  Takk, Gaularfjell
Anmeldt 27. juli 2020

"Dronning Sonjas panoramatur" går opp til 1100 meters høyde i fjellet mellom Kinsarvik og Lofthus. Med utsikt innover Sørfjorden og over til Folgefonna, får du mulighet til å gå de berømte "Munketrappene", og ikke minst få gleden av å passere tusenvis av frukttrær på veg ned mot fjorden. Turen tar 5-6 timer + pause, og er en utrolig flott naturopplevelse

Dato for opplevelse: juli 2020
1  Takk, 613kjetila