Jonas Veiberg
4,0 av 5 boblerService
5,0 av 5 boblerSovekvalitet
Frode S, OtherFretheim Hotel, svarte på denne anmeldelsen
Besvart 28. juli 2020
Takk for en omfattende og grundig tilbakemelding ! Det setter vi virkelig pris på. Vi håper du tar med deg både familie og kanskje kolleger - neste gang du er i Flåm.
Fra våren 2021 har vi et nytt og moderne konferansesenter ferdigstilt. Vi gleder oss til å vise det frem til både nye og gamle kunder. Velkommen igjen ! Mvh Driftsdir.
  • eDreams
      kr 3 887
    6.5 km fra Fretheim Hotel
    Se flere hoteller i Flåm
    Anmeldt 19. juli 2020 via mobile enheter

Vi var to par som overnattet i de historiske rommene på Fretheim i juli 2020. Med høye forventninger fra bilder, anmeldelser og ikke minst prisen, ble alle fire skuffet. Personalet i resepsjonen var verken hyggelige eller profesjonelle. Ved ankomst måtte vi spørre om parkering, og ble henvist til baksiden. Da de få plassene var fylt opp, var damen lite hjelpsom og sto nesten litt oppgitt bak skranken. Det var rett og slett ikke hennes problem. Videre hadde vi bestilt rom med badekar og ble forsikret av samme dame at det var badekar i begge rom, noe som visste seg å ikke stemme. Vi fikk derimot et mindre rom uten badekar som luktet røyk og gammel svett. Sammen med rommet, bestilte vi også middag og frokost på hotellet. På grunn av Covid-19, fikk vi tildelt tidspunkt for begge måltidene. Middagen ble satt til kl. 21:00, noe som er relativt sent ettersom vi sjekket inn kl.17. På nettsiden sto det «middagsbuffet, servering fra 18:30-21:00», og ingenting om tiltakene. Da maten kom på bordet (vi fikk en tre-retters) var det tydelig at den hadde stått i kjøleskapet hele dagen. Forretten
    var tørr, med skorpe på fiske-kremen og salaten slapp. Til hovedrett fikk vi gå i en slags buffé og velge oss forskjellige retter. Det var som om vi fikk restene etter det som var igjen fra tidligere på kvelden. Etter noen timers søvn i de historiske rommene (lite å si om de...) kom vi til frokosten kl 10:30, som vi ble bedt om. Utsjekk var kl 11:00, så vi var nødt til å høre om å drøye det litt for å unngå å stresse med frokosten og for å slippe å dra med bagasje inn i spise-rommet. Da vi forhørte oss ved ankomst var damen vanskelig, og skeptisk til at det kunne la seg gjøre. Hvorfor ikke være profesjonell og si «Jeg kan se hva jeg får til, sjekk igjen imorgen tidlig»?. For på morgenen sjekket vi med en annen ansatt, som kunne fikse det uten problem, han skulle derimot ha en betaling på 100,- per time. Her mener jeg de burde ha tilbudt oss en time senere utsjekk, ettersom vi gjerne skulle ha spist tidligere og unngått stresset. Jeg forstår policyen for utsjekk, men er det ikke enkelt å vaske de andre rommene først, og gjøre unntak - Særlig når det ikke står på oss, men på hotellet. At vi kan betale per time, sier jo bare at det går an å få det til - men selvfølgelig mot en kostnad. Under frokosten fikk vi et fat med ost, skinke og grønnsaker, og et lite rundstykke og muffins hver. Da det ene rundstykket var spist opp, forhørte en av oss om fler. Det gikk 8 ansatte rundt omkring, men tok oss nærmere 15 minutter å få nye. Vi måtte spørre en gang til. Alt i alt, virket alle ansatte så slitne og vanskelige, og det er tydelig at pandemien spiller en rolle. Likevel mener jeg de ikke burde ha tatt inn flere gjester enn det de har kapasitet til. De burde også ha sikret tiltakene og gjennomføringen av disse mye bedre. Å betale 4000,- for en natt, for to, kommer med mange forventninger. Disse ble definitivt ikke møtt, og det er synd at et så fint hotell skal ha så dårlig service. Vi kommer ikke hit igjen, og anbefaler ingen å booke der.

3  Takk, JohnnyOslo
    Frode S, Other på Fretheim Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 21. juli 2020

Takk for din tilbakemelding. Vi beklager at vi denne gangen ikke ser ut til å ha møtt forventningene. Generelt sett leverer vi et meget bra produkt - særlig viktig er den grunnleggende gode serviceholdningen blant våre ansatte. Det kan virke som om noen uheldige omstendigheter spilte inn slik at dere totalt sett fikk en opplevelse "under par". Jeg håper reisen videre har vært fin og ønsker dere en fortsatt god sommer. Mvh Driftsdir.

Anmeldt 17. juli 2020

Pene rom og hyggelig restaurant. Svært god kontroll ift Korona tiltak over hele hotellet. Alle i personal vi traff var polske og service var perfekt! Fantastisk beliggenhet med utsikt til fjord og høye fjell. Noe slitt og ut datert interiør og eksteriør. Meget høy pris men et bra hotell totalt sett

Romtips: Rom med utsikt til fjorden
    2  Takk, Carsten973

Takk for din tilbakemelding og kommentarer ! Ønsker dere en fortsatt fin sommer og velkommen igjen. Mvh Driftsdir.

Anmeldt 17. juli 2020

Personalet var svært hyggelig og imøtekommende, men det var helt nødvendig å kunne snakke engesk som gjest. Vi hadde bestilt "romantisk aften" med 5 retters middag, overnatting i suite (trøtte greier) med velkomsthilsen og 2 flasker champagne.(fikk bare en) Vi påpekte dette, men kom ingen vei.Det er feil sa de bare enda vi gadde det skriftlig på bestillingen.Her betaler man alt for mye for lite. Ble fortalt at kokken hadde satt sammen en spesiel meny for oss (bare tull) fikk den samme maten som de andre i restauranter (kafeen) bare mer mat. Kontaktet hotellet to ganger før vi ankomm og sa ifra at en av oss ikke kunne spise noe med blåskjell. Ikke noe problem fikk vi til svar. Da vi ankomm hadde de notert at en av oss ikke kunne spise skalldyr. Er det mulig å ta så feil, men sånn blir det når de du snakker med ikke snakker norsk, eller ikke er norske.

Romtips: Bestill et vanlig rom. suite er oppskrytt. Mye dyrere og ikke bedre.
    Takk, ianotto

Takk for din tilbakemelding ! Vi har en rekke dyktige medarbeidere fra hele Europa på vårt hotell - i tillegg til en del norske/skandinaviske. Selv om det virker å ha være noen misforståelser i kommunikasjonen håper jeg totalinntrykket allikevel var bra ? Håper dere får sjansen til å besøke oss igjen. Mvh Driftsdir

Anmeldt 16. juli 2020 via mobile enheter

Svært hyggelig betjening, de var alle blide, serviceminded og imøtekommende. Ingen av dem pratet eller forstod norsk, men alle talte lett forståelig engelsk. Utmerket middagsbuffet, frokosten var spartansk med pulvereggerøre. Tilnærmet umulig å finne parkeringsplass ved hotellet. Ledige plasser på et gruset område et stykke unna. Rene og trange, enkelt innredede rom. Høy pris som ikke samsvarte med rommets standard, eller produktet forøvrig. Vakre omgivelser, men manglende konkurranse synes å ha medført et ubegripelig høyt prisnivå. Selv til Norge å være.

Takk, aslypark

Takk for dine kommentarer ! På grunn av mange nordmenn som reiser i eget land er det stort trykk på de få P-plassene vi har i Flåm. Når det gjelder prisnivået ligger vi ganske normalt ifht konkurrenter og hoteller i Norge generelt. Velkommen igjen.

Anmeldt 12. juli 2020 via mobile enheter

Prisen gjenspeiler beliggenheten midt i Flåm. Ellers ikke noe ekstraordinært med dette hotellet. Selv de historiske rommene var kun OK. Maten var også midt på treet. Til den prisen bør standarden være høyere.

1  Takk, 11karic