Travelocity
Gratis avbestilling frem til 30.09.21
Orbitz.com
Destinia.comUSD 236
Anmeldt 2. august 2020 via mobile enheter

Bodde en natt i slutten av juli. Fantastisk historisk hotel i de flotteste omgivelser. Dessverre svarte ikke servicen til forventningene og prisen. Det verste var sengetøyet med brune flekker på som vi først så dagen etter. Dette meldte jeg i fra om i resepsjonen ved utsjekk. Reagerte på bord som ikke ble ryddet og vasket, både ute i hagen og inne i barområdet. På alle bord stod det brukte glass og servise og ingen rene bord å sette seg ved. Også under frokosten dagen etter var det dårlig med rydding av brukt servise. Reagerte på at en blir belastet for vanlig vann - riktignok tappet på en flaske, men vann er vel gratis i dette landet. Dette fikk jeg korrigert bort fra regningen. Ellers god mat og pene rom . Det virker som det mangler opplæring av personale og å tenke helhetlig på alle servicefunksjoner på huset ! Det er synd for dette er et flott hotel som fortjener dedikerte og serviceminded ansatte !!

Dato for oppholdet: august 2020
Takk, Stinei3
Frode S, Other på Fretheim Hotel i Flåm, svarte på denne anmeldelsenBesvart 18. august 2020

Takk for din tilbakemelding ! Vi får i det store og hele svært gode kommentarer på både renhold, serviceinnstilling og totalopplevelsen som gjest. Her er det momenter som vi gjerne ønsker å forbedre - og som vi mener er unntaksvise avvik. Vannet du nevner er ikke direkte fra springen. Vi har investert i et rense-/tappeanlegg som også tilfører kullsyre og som vi tilbyr våre gjester for et beskjedent beløp. Vårt dyktige internasjonale serviceteam er vi stolte av og vi bruker mye tid og energi på rekruttering og opplæring. På tross av dine anmerkninger håper vi du/dere legger turen innom oss ved en annen anledning også.

Anmeldt 2. august 2020 via mobile enheter

Svært hyggelig betjening, god service. Veldig behjelpelige fra vi kom til vi reiste. Ikke kjøleskap på rommet, men hadde med kjølebag, fikk gratis is til å ha i.

Koselig rom, ommøbelerte for å få bedre plass til barnesengen. Litt hull i nettingen på barnesengen, men forstår at barn er nysgjerrige å skal pirke på alt. Klissete flekker på det ene nattbordet. Litt liten seng, 140cm, men det var nok for vi bestilte i seneste laget og tok det rommet de hadde.

Frokosten var veldig bra, litt smuler i barnestolen. Antibacflasker plassert rundt omkring, bra renhold i matsalen. Vi bestilte med middag, men må dessverre si at vi ble skuffet. God variasjon, men varmrettene var dårlige. Seig svinefilet med mest fett og tørr kalkun.

Anbefaler å ta flåmbanen, helt fantastisk. Utrolig flott plass.

Takk, familiepa3
Frode S, Other på Fretheim Hotel i Flåm, svarte på denne anmeldelsenBesvart 2. september 2020

Takk for en detaljert og fin tilbakemelding ! Velkommen igjen hos oss på Fretheim Hotel ! Mvh Driftsdir.

Anmeldt 26. juli 2020 via mobile enheter

Veldig fullbooket i juli men etter en del maling og telefoner fikk vi dobbeltrom med ekstra seng. Veldig fornøyd med underetasje med egen uteplass mrd bord og stoler. Super hyggelig service i resepsjon og flott frokost. Rent og påminnelser om avstand og antibac tilgjengelig i mange steder.
Anbefaler hotellet med det varmeste.

Takk, sarikirsia
Frode S, Other på Fretheim Hotel i Flåm, svarte på denne anmeldelsenBesvart 28. juli 2020

Takk for din tilbakemelding ! Håper dere får sjansen til å besøke Flåm og Fretheim Hotel igjen. Mvh Driftsdir.

Anmeldt 26. juli 2020 via mobile enheter

Vi overnattet 2 netter. Beliggenheten og bygningen har man definitivt, men lokalene inni manglet nok en del sjarm. Senga var kjempegod og lystette lameller var på plussiden. Godt trykk i dusjen og nok varmtvann. Hagen var nydelig når sola tittet fram.
Når det gjelder de ansatte var alle vi møtte (unntatt 1 person) kun engelsktalende. De ekspederte oss effektivt uten smil eller varme, da spesielt i restauranten. Følelsen vi fikk var å være i en turistmaskin.
Maten var den store skuffelsen. Første kvelden var varmmaten på bufferen rett og slett kald. Videre var den kjedelig og smakløs. Litt varmere mat neste kveld. Barnevennlig mat på buffeten var helt fraværende. Fra et nabobord overhørte vi kommentaren «jeg liker ingenting av den maten her jeg, pappa». Det viste seg når vi spurte direkte etter det at det fantes en barnemeny. Her kunne man velge mellom grønnsakssuppe, fisk og potet eller pasta med kjøttboller. Kjøttbollene falt ikke i smak hos de yngste hos oss. Frokosten var Ok.
For et hotell som reklamerer for god lokalmat og tradisjon lyktes man dessverre ikke å leve opp til det. Noe som er svært synd gitt den flotte historien og lokalisasjonen. På vår norgesrundtur var fretheim klart den største skuffelsen. Maten og servicen i restauranten var hovedårsaken til dette.

Takk, Hansen3

Takk for din tilbakemelding. Vi synes det er beklagelig at verken service eller matopplevelsen møtte forventningene. Vi opplever i stor grad at vi lykkes både når det gjelder effektiv og hyggelig service fra våre ansatte og mattilbudet generelt. Når det er sagt, så er vi naturligvis interessert i å forbedre oss - og tar med deres kommentarene videre. Håper at dere legger turen innom Flåm og vårt hotell en annen gang. Mvh Driftsdir.

Anmeldt 23. juli 2020

Vi ankom Flåm fra Beitostølen via Valdresfly, Lom, Sognefjellsveien, Turtagrø, Tindeveien til Øvre Årdal. En fantastisk tur som virkelig kan anbefales alle.

Litt forvirrende skilting når du kommer fra hovedveien (E16), og om du enten skal til Flåmsbygga eller mot Freitheim. Da vi fant riktig vei ble vi møtt av dette fantastiske stedet hvor Fretheim Hotel lyser opp. Litt uklart hvor det var parkering. Det fantes både bak hotellet og i området rundt. Ingen problemer med å få plass.

Vi ankom ganske sent, men ble møtt av en trivelig amerikansk resepsjonist. Han gjorde et svært godt førsteinntrykk. Både bordtider for middag og frokost måtte bestilles pga. Koronasituasjonen. Dette fikk vi hjelp til og ble gjort for begge dagene da halvpensjon var bestilt.

Hadde bestilt 2 stk. dobbeltrom med utgang til hagen. Fikk to rom i "atriet" i vinkelbygget, tror det var et møterom i mellom begge rommene. Begge rommene holdt høy standard og renholdet var topp! Har ingen ting å klage på. Ingen vegg til vegg tepper, gode senger, sittegruppe og ikke minst å kunne ta opp en hagedør med en sittegruppe rett utenfor rommet. Minimalt med innsyn, og ingen støy!

Både middag og frokost ble inntatt i hovedmatsalen. Med halvpensjon var forrett og dessert satt, med middag som buffet. Liker veldig godt prinsippet om at ansatte legger på det du ønsker på alle tallerknene. Dette er helt klart mest hygienisk! Ellers var Koronarutiner godt ivaretatt. Tilsvarende oppsett for frokost. Det eneste jeg ikke liker er at bespisningsomårdet er noe lite og til tider ganske fullt. Og hvorfor kan ikke 2 personer som faktisk har booket to fullpris rom from få noen bedre bord en kun "singel"bord??

I øvrige var det god informasjon fra resepsjonen om hvilke mulige aktiviteter som finnes i Flåm. Fant en fin gå runde like ved hotellet med super utsikt utover Flåm. Denne kan virkelig anbefales, med mulighet for mange flotte selfies

På kvelden var det det en bar i 1. etg tilknyttet resepsjonen. Super bartender som virkelig kan faget! Håper det blir videreformidlet. Ellers var det litt synd at baren i etasjen over matsalen ikke var åpen. Denne hadde flott utsikt og hadde ingen trengesl som i 1. etg.

Stod at det var en frisørsalog på hotellet. Denne fant jeg ikke. Ellers hadde det vært hyggelig om den gamle delen av hotellet var åpen. Gikk en tur i denne delen og ble svært imponert over alle de fine gamle møblene som finnes. Hadde gjerne bestilt en middag til disse lokalene for dette imponerte.Det var også en slags paveljong ute der også.

Alt i alt har jeg bare positive ord om Fretheim hotel, og ikke glemme de nydelige uteområdene. Litt synd at man snart ikke hører en eneste norsk stemme av personal som jobber på hotellet, men det er vel sånn verden har blitt.

Har selv en jobb som krever vel 100-150 reisedager i verden. Kommer absolutt til å anbefale Fretheim Hotel for den som ønsker noe utenom det vanlige, og kanskje en dag legges et konferanse til hotellet.

1  Takk, jonasveiberg

Takk for en omfattende og grundig tilbakemelding ! Det setter vi virkelig pris på. Vi håper du tar med deg både familie og kanskje kolleger - neste gang du er i Flåm.
Fra våren 2021 har vi et nytt og moderne konferansesenter ferdigstilt. Vi gleder oss til å vise det frem til både nye og gamle kunder. Velkommen igjen ! Mvh Driftsdir.