Anmeldt 1. september 2020

Vi er ikke på firmatur og hadde forventninger om et hyggelig hotell med 3 søstre som driver dette. Etter å ha lett etter personale ved ankomst finner en et menneske som er på opplæring og ikke vet så mye. Meny som ikke eksisterer og tilfeldig matservering av Latvisk personale (forstår dårlig norsk) er heller ikke noe positivt inntrykk. I disse koronatider ikke Latvisk personale flytte på matvarer fra bord til bord. I det hele så kunne de sikkert vært flinkere til å bruke hansker og mulig ha spritet seg mellom hvert bord.
Rom var greit men kunne vært fint med en tv på rom da det var dødt i bar og på hotell. Heldigvis bra wifi. Rom og senger ok, men kunne sikkert vært byttet madrasser da seng hjemme er mye bedre.

At det blir høy score fra andre antar jeg har sammenheng med firmatur og bryllup med mye drikke og da blir en posiviteten bedre.

Dato for oppholdet: august 2020
1  Takk, 299Olsen
Else Storaas, Eier på Søstrene Storaas hotell, svarte på denne anmeldelsenBesvart 2. september 2020

Hei, takk for tilbakemelding, dette er med på å gjøre oss bedre. Det er beklagelig å høre at vi ikke stod til forventningene og håper du har anledning til å komme tilbake slik at vi kan vise hva vi er gode for.

Jeg kan forsikre deg om at renhold er noe vi tar seriøst og at vi følger råd og regler fra FHI og NHO til enhver tid. Det at vedkommende som betjente deg ikke hadde på seg hansker er ikke noe som strider mot disse retningslinjene. Vi som serveringssted er også pålagt å være nøye med hånvask, uavhengig av om det er en pandemi eller ikke, så dette er rutine. Hyppig hånvask er også ofte bedre enn hanskebruk, da det er mange som bruker hansker feil og da blir funksjonen borte (litt det samme som munnbind egentlig).

Vi tar til oss at bedre språk-opplæring blant våre ansatte er noe som bør prioriteres, men hvor våre servitører kommer fra ser vi ikke på som noe som har med denne saken å gjøre.

I forhold til å ha mer informasjon om menyer og matkonsepter for privatgjester er dette noe vi jobber med, så dette er en tilbakemelding vi tar til oss.

I forhold til sengene hadde det vært supert om du kunne tatt kontakt med oss via mail slik at vi kan finne ut av når du bodde hos oss og hvilket rom du hadde slik at vi kan få sjekket opp og forbedret dette. Vi får til stadighet gode tilbakemeldinger på våre senger, så dette er viktig informasjon for oss.

mvh Else Storaas

Anmeldt 4. juli 2020 via mobile enheter

Veldig hyggelig mottagelse.
Resepsjonen/baren er smakfullt innredet (dog litt eksentrisk - les innslag fra østen).

Vi hadde bestilt pakke med middag inkludert. God forrett - quenelle av røye, og veldig god ytrefilet av svin. Strålende varmt og nybakt brød - men lurer veldig på hvorfor vi ikke fikk smør til brødet. Om det var et utvalg av vin her, så var det en godt bevart hemmelighet. Kelneren anbefalte husets vin til begge rettene. Da vi spurte hva slags det var, fikk vi vite at vinen var fra Sicilia - og at det var rød og hvit. Begge smakte helt fint - men jeg vet fremdeles ikke hva slags druer det var... Desserten virket litt prefabrikert. God og raus gin-tonic i baren var en grei avslutning på kvelden.

Frokost var Covid-19 tilpasset. Først en asjett med ost og egenprodusert skinke (veldig god) og nybakte rundstykker (veldig gode). En minimal topp med iskaldt smør (så kaldt at det må ha kommet fra fryseren - det smuldret når vi forsøkte å kutte det). God hjemmelaget rabarbra saft. Varm mat med egenproduserte pølser og bacon (begge gode). Servicen var preget av velvillighet.

Rommet var pent. Visstnok er de alle forskjellige. Sengene gode - men det kunne godt vært mer enn en pute. Det er god Wifi - noe som er viktig når det ikke er TV på rommet. Greit bad, men veldig små vannglass og dårlig kvalitet på toilettpapiret (litt rart å spare på slike ting).
Hyggelig med sauer rett utenfor - ganske sjarmerende å bli vekket av sauebjeller.

Alt i alt virker dette som er sted hvor vertskapet virkelig prøver, men det gjenstår litt på detaljene. Gode råvarer.

Takk, EllenChr
Else Storaas, Eier på Søstrene Storaas hotell, svarte på denne anmeldelsenBesvart 8. juli 2020

Hei Ellen,
Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive en så detaljert og utfyllende anmeldelse, dette er helt topp for at vi skal kunne forbedre oss.

Jeg skal ta alle tilbakemeldinger tilbake til de forskjellige avdelingene. Utrolig hyggelig at du likte maten og la merke til råvarene da dette er et fokusområde hos oss. Jeg skal undersøke hva som har skjedd med desserten da vi sjelden serverer noe prefabrikert. Beklager at dette ikke falt i smak.

Frokosten er som du skriver selv, corona-tilpasset og det er fortsatt ganske ferske rutiner her, derfor er det supert at du sier ifra om smøret. Dette skal vi endre på. :)

Vanligvis er det en ekstra pute i skapet, så skal ta en titt på rommet du bodde på. Ift. vannglass og toalettpapir så tar vi dette til oss og skal se til at vi blir litt rausere på kvaliteten her.

Vi er relativt nye på det individuelle markedet da vi tidligere kun har hatt grupper. Derfor setter vi enormt pris på din tilbakemelding slik at vi kan bli bedre. Tusen takk!

Jeg håper vi sees igjen! Ønsker deg og dine en strålende sommer!

Mvh Else Storaas

Anmeldt 30. mai 2019 via mobile enheter

Vi hadde vårt bryllup hos Søstrene Storaas 11.mai, og vi kunne ikkje vært meir fornøgd. Dei har vært strålende heile veien og hjulpe oss med alt! Veldig imøtekommende og opptatt at vi skulle få det slik vi ønska. Ein drømmedag som vi kommer til å leve lenge på☺️

Dato for oppholdet: mai 2019
Takk, Marhat8
Solveig S, Daglig leder på Søstrene Storaas hotell, svarte på denne anmeldelsenBesvart 31. mai 2019

Hei tusen takk for en flott anmeldelse og for at vi kunne hjelpe dere på en slik viktig dag Dette skal jeg bringe videre til mine ansatte.
Mvh Solveig Storaas

Anmeldt 9. desember 2018 via mobile enheter

Fantastisk sted å feire julebord, alt ble vellykket.
Nydelig sted midt inne i skogen, vi ble tatt i mot med fakler og fyr i bålpanna utenfor hotellet, nisser og julepynt inne.
Festlokalet var nydelig pyntet, og maten var hjemmelaget og smakte nydelig.
Alle som jobber der har stått på maksimalt helt fra bestilling til avreise, vi er superfornøyde. DJ Harald Quaynor sørget for stemning og liv utover kvelden, etter forslag fra Storaas.
Kommer veldig gjerne tilbake - full pott med stjerner her:-)

Dato for oppholdet: desember 2018
1  Takk, anka345
Solveig S, Daglig leder på Søstrene Storaas hotell, svarte på denne anmeldelsenBesvart 12. desember 2018

Hei tusen takk for en kjempe anmeldelse:) Dette betyr mye for oss og gir oss energi til å fortsette arbeidet vårt.
Dette skal jeg dele med alle ansatte på hotellet. Ønsker deg en riktig fin førjul.
Mvh alle oss på Søstrene Storaas hotell

Anmeldt 15. november 2018 via mobile enheter

Et historisk og spennende hotell midt inne i skogen utenfor Kongsberg, men viktigste er at det er drevet av tre kjempe hyggelige og serviceinnstilte søstre. Alle ansatte står bare å tripper for å gjøre sitt beste for deg. Maten er lokal og noen ganger fra selve gården. Et flott sted å ha møter men passer nok også bra til bryllup og fest også.

Dato for oppholdet: november 2018
1  Takk, Tony H
Solveig S, Daglig leder på Søstrene Storaas hotell, svarte på denne anmeldelsenBesvart 16. november 2018

Hei tusen takk for gode ord. Dette betyr mye for oss og våre ansatte. Tilbakemeldinger som dette gir oss energi til å fortsette arbeidet videre for å kunne øke produktet enda mer.

Mvh Solveig Storaas