Åpen i dag: Stengt
Veldig bra.

11/10 2021 - Veldig bra! Takk til Erik for sang og omvisning i sølvgruvene. Kjempegod... les mer

Anmeldt 14. oktober 2021
Magnarasker
Et museum det er greit å besøke.

Jeg var ikke inne på muséet da jeg var der, til det ble tiden for knapp. Jeg spaserte kun på... les mer

Anmeldt 28. juli 2020
oeyvind639
Bergen, Norge

Anmeldt 6. august 2018 via mobile enheter

Hyggelig tur, men litt for rask og lite spennende omvisning. Antall deltagere var og altfor mange til å få noe inntrykk av jobben som var lagt bak. Morro med det lille trange toget som gikk inn, men skal man ha en spennende og morsom gruvetur bør man heller ta turen til Blaafarverket i Modum og gruvesafari der.

Dato for opplevelse: august 2018
Takk, robertfM7394HD
Anmeldt 2. august 2018 via mobile enheter

Togtur inn i fjellet med påfølgende guidet tur. Flinke guider og interessant informasjon som ikke ble for mye. Kaldt i gruvene så kle deg godt!

Dato for opplevelse: august 2018
Takk, heidimeretew
Anmeldt 22. juli 2018 via mobile enheter

Igjen har vi hatt en flott tur inn i gruvene. Dyktige guider og spennde tur, men vi fortsetter og undres over hvorfor man ikke gjør mere ut av området? Hva med håndtverkere dom smeder, glassblåsere etc ubygningene? Få området til å leve litt, og holde på turistene lenger.. En opprustning av kafe fasilitetene hadde også vært veldig bra. Suvenir butikken er veldig bra, og fint med en liten utstilling . Forbedringspotensiale ??
En dårlig utnyttet perle!

1  Takk, 538gunnp
Anmeldt 9. juli 2018 via mobile enheter

Spennende og flott tur. Kan absolutt anbefales. Akkurat passe langt! Og Johannes er helt perfekt guide

Takk, 170trineh
Anmeldt 8. juli 2018 via mobile enheter

Anbefaler togturen inn i gruvene! Kjempe gode guider som forteller interessante historier rundt sølvgruvene:)
En forbedring ville vært å ha hjelm med stropp... da detter ikke hjelmen av når en titter opp.
Hvis du er sugen på en matbit eller is burde du heller dra til byen. Kafeen er overpriset og maten bærer preg av ferdigposemat.. kald pannekake på varm tallerken er bevis i seg selv.
Men ellers må jeg si jeg kommer gjerne igjen for en tur i gruvene:)

Takk, 32camillam