Åpen i dag: Stengt
Veldig bra.

11/10 2021 - Veldig bra! Takk til Erik for sang og omvisning i sølvgruvene. Kjempegod... les mer

Anmeldt 14. oktober 2021
Magnarasker
Et museum det er greit å besøke.

Jeg var ikke inne på muséet da jeg var der, til det ble tiden for knapp. Jeg spaserte kun på... les mer

Anmeldt 28. juli 2020
oeyvind639
Bergen, Norge

Anmeldt 1. november 2019

Vennlig mottakelse utafor sesongen. Dyttig guidehefte, og runden var pes\dagogsik godt agt opp, Ree museer i ett, Skimuseum og Våpenmuseum for spesielt interesserte.

Dato for opplevelse: oktober 2019
Takk, Nelly L
Anmeldt 29. juli 2019 via mobile enheter

En guidet tur i sølvgruvene kan anbefales. Mye å lære om Kongsbergs historie og hvordan sølvforekomstene dannet og formet et helt samfunn fra 1600 -tallet. Temperaturen ligger på 6 grader, så ta med jakke og bukse.

Dato for opplevelse: juli 2019
2  Takk, JohnIngarD
Anmeldt 23. juni 2019 via mobile enheter

Kjempeflink guide, vi fikk velge norsk eller engelsktalende omvisning.
Turen varte totalt 1,5 timer, ca 1 times gange i gruvegangene. Veldig interessant og spennende omvisning. Husk en ekstra jakke:-)

Dato for opplevelse: juni 2019
2  Takk, anka345
Anmeldt 15. november 2018 via mobile enheter

For besøkende til Kongsberg som er interessert i historie er dette et must å få med seg. Alt fra starten på Kongsberg dom by, gruve drift og ettertiden er verdt å få med seg.

Dato for opplevelse: november 2018
2  Takk, Tony H
Anmeldt 23. september 2018

Et besøk anbefales på sterekest, - Rene "kinder-egg-museum", med både bergverk, mynt og skihistorie samlet under samme tak.

Dato for opplevelse: september 2018
1  Takk, oddarthurlarsen