Kaldt, men godt

BELIGGENHET: Denne anmeldelsen gjelder kun besøket i Sølvgruvene ved Saggrenda, ikke museet i... les mer

Anmeldt 21. august 2023
Turistsjef-Johansen
Follo
Gruvevandring med små barn

Min mann og jeg dro hit med våre barn på tre og fem år. Nedre aldersgrense er tre år og vi var litt... les mer

Anmeldt 22. juli 2022
iTia88
Larvik, Norge

Anmeldt 1. november 2019

Vennlig mottakelse utafor sesongen. Dyttig guidehefte, og runden var pes\dagogsik godt agt opp, Ree museer i ett, Skimuseum og Våpenmuseum for spesielt interesserte.

Dato for opplevelse: oktober 2019
Takk, hri n
Anmeldt 29. juli 2019 via mobile enheter

En guidet tur i sølvgruvene kan anbefales. Mye å lære om Kongsbergs historie og hvordan sølvforekomstene dannet og formet et helt samfunn fra 1600 -tallet. Temperaturen ligger på 6 grader, så ta med jakke og bukse.

Dato for opplevelse: juli 2019
2  Takk, JohnIngarD
Anmeldt 23. juni 2019 via mobile enheter

Kjempeflink guide, vi fikk velge norsk eller engelsktalende omvisning.
Turen varte totalt 1,5 timer, ca 1 times gange i gruvegangene. Veldig interessant og spennende omvisning. Husk en ekstra jakke:-)

Dato for opplevelse: juni 2019
2  Takk, anka345
Anmeldt 15. november 2018 via mobile enheter

For besøkende til Kongsberg som er interessert i historie er dette et must å få med seg. Alt fra starten på Kongsberg dom by, gruve drift og ettertiden er verdt å få med seg.

Dato for opplevelse: november 2018
2  Takk, Tony H
Anmeldt 23. september 2018

Et besøk anbefales på sterekest, - Rene "kinder-egg-museum", med både bergverk, mynt og skihistorie samlet under samme tak.

Dato for opplevelse: september 2018
1  Takk, oddarthurlarsen