Gruvevandring med små barn

Min mann og jeg dro hit med våre barn på tre og fem år. Nedre aldersgrense er tre år og vi var litt... les mer

Anmeldt 22. juli 2022
iTia88
Larvik, Norge
Et museum det er greit å besøke.

Anmeldt 28. juli 2020
oeyvind639
Bergen, Norge

Anmeldt 28. juli 2020

Jeg var ikke inne på muséet da jeg var der, til det ble tiden for knapp. Jeg spaserte kun på utsiden. Et lite museum med noen få gamle vakre bygninger av historisk interesse.

Dato for opplevelse: juli 2020
2  Takk, oeyvind639
Anmeldt 4. juli 2020 via mobile enheter

Merk at anmeldelse kun gjelder museene i byen, ikke selve gruvene. Jeg vet fra tidligere besøk at togturen inn i gruvene er vel verdt et besøk, men denne var i sommer korona-stengt. Museene i Kongsberg har potensiale, men føles nå nokså gammeldags presentert og ikke nok pedagogisk tilrettelagt for barn. Her trengs en oppgradering når det gjelder formidling av en i seg selv spennende historie. Samme inntrykk gjelder alle de tre museene i bygget.

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, andrease642
Anmeldt 1. november 2019

Vennlig mottakelse utafor sesongen. Dyttig guidehefte, og runden var pes\dagogsik godt agt opp, Ree museer i ett, Skimuseum og Våpenmuseum for spesielt interesserte.

Dato for opplevelse: oktober 2019
Takk, hri n
Anmeldt 29. juli 2019 via mobile enheter

En guidet tur i sølvgruvene kan anbefales. Mye å lære om Kongsbergs historie og hvordan sølvforekomstene dannet og formet et helt samfunn fra 1600 -tallet. Temperaturen ligger på 6 grader, så ta med jakke og bukse.

Dato for opplevelse: juli 2019
2  Takk, JohnIngarD
Anmeldt 23. juni 2019 via mobile enheter

Kjempeflink guide, vi fikk velge norsk eller engelsktalende omvisning.
Turen varte totalt 1,5 timer, ca 1 times gange i gruvegangene. Veldig interessant og spennende omvisning. Husk en ekstra jakke:-)

Dato for opplevelse: juni 2019
2  Takk, anka345