“En aldri så liten skuffelse i gågata”
Anmeldelse av Olivia Storgata

Olivia Storgata
Vurdert som nr. 41 av 44 Restauranter i Lillestrøm
Beskrivelse: Autentiske italienske smaker i hyggelige, uformelle og livlige omgivelser. Hos oss får du alt fra steinovnsbakt pizza, klassiske pastaretter og antipasti til kjøtt, fisk og salater. Lunt interiør og alltid fyr i peisene. Benvenuti!
Anmeldt 4. august 2021

Sogliola al burro - helstekt smørflyndre med kaperssmør og grillet sitron og Cozze ai pomodorini -
dampet blåskjell i hvitvin, chili, hvitløk, cherrytomater, sitron. serveres med focaccia. Henholdsvis kroner 299,- og 199,-. Det hørtes deilig ut, tenkte vi og bestilte - og ble ærlig talt ganske skuffet.

Den hyggelige kelneren advarte ved bestilling at det er en del bein i flyndren siden det er ett stykke pannestekt fisk. Og bein var det, mye bein, men ikke verre enn at det gikk fint å skrape ut selve fiskestykket. Og det var egentlig alt som var på tallerkenen. En ganske enkel liten salat ble servert ved siden av, så totalt sett må det være lov å si at det rett og slett er lite mat for ganske mye penger. Du blir i alle fall ikke mett av denne retten. Men smakte bra gjorde den.

Når det gjelder blåskjellene må jeg innrømme at jeg satt med følelsen av å være litt lurt. Mest av alt smakte det litt som om du rører inn et par skjer av hermetiserte knuste tomater i blåskjellene. Tam smak uten noe sting av verken hvitløk, chili eller sitron. Og igjen - ganske lite mat. 15-20 blåskjell med minimalt "suppe" til blir rett og slett litt lite for en voksen person.

Med en av de beste lokasjonene i Lillestrøm midt i gågata, fortjener gjestene bedre enn dette. Godt mulig at de leverer på både pizza og pasta, men for min del finner jeg andre restauranter som har både bedre og mer mat for pengene enn dette i Lillestrøm. Hyggelig betjening redder 3'eren. Maten holder knapt til 2.

Takk, 290terjee
Emilia, Guest Relations på Olivia Storgata, svarte på denne anmeldelsenBesvart 6. august 2021

Hei Terje, dette var ikke bra! Vi jobber hardt for å ha høy kvalitet på maten vi serverer våre gjester og beklager så mye at vi ikke nådde opp denne gange. Vi hadde satt pris på om du kunne tatt kontakt med daglig leder Gloria på gloria.nikova@olivia.no, slik at hun kan komme i direkte kontakt med deg.
Takk for tilbakemelding!

Anmeldt 3. august 2021 via mobile enheter

Vi er tre voksne søstre som var innom for å feire bursdag. Ved inngangen var der ingen som tok i mot oss, så etter litt venting gikk vi inn og fant er bord. Etter en stund kom det en servitør som fortalte at vi ikke kunne sitte der. Det er jo greit nok, tenkte jeg, for det var litt trangt der. Men vi ble ikke vist til er annet bord, derimot fikk vi kjeft for at vi hadde satt oss ned. Mens vi stod der litt forvirret så kom det ennå en servitør. Hun kunne heller ikke hjelpe, men forklarte oss på nytt at vi skulle ha venter ved inngangen. Da vi forsøkte å forklare at der var vanskelig for oss å vite hva de ønsket når der mangler informasjon ved inngangen gikk servitøren inn for å hentet der som sikkert var hovmesteren. Så da forventer vi å bli vist til er bord, men nei da. Han forklarte på nytt at vi måtte vente ved inngangen (hvor det nå var kø), slik skiltet deres forklarer. Da spurte jeg (helt rolig) om han kunne vise meg det skilter. Det kunne han tydeligvis, for han marsjer mot inngangen, med oss på slep. Det var det IKKE noe skilt, så han gikk raskt inn for å hente det. Hvilket han forklarte at var deres feil. Men fikk vi noen unnskyldning, eller tilbud om et bord? Nei da! Så vi gikk og spiste på en annen restaurant. Maten der var nydelig og betjeningen hyggelig. Så vet vi både hvor vi IKKE skal gå, og hvilken restaurant vi kan anbefale.

Takk, gdovik

Hei, dette var veldig trist å lese og vi er virkelig lei oss for den dårlige opplevelsen du hadde hos oss. Slik skal det selvfølgelig ikke være. Vi hadde satt stor pris på om du kunne tatt kontakt med daglig leder Gloria på «gloria.nikova@olivia.no, slik at hun kan komme i direkte kontakt med deg. Tusen takk for tilbakemelding, dette tar vi selvfølgelig videre med ledelsen på restauranten.

Anmeldt 30. juli 2021 via mobile enheter

Hadde tenkt å spise lunsj på Olivia i går, men det ble ingen lunsj, på Olivia. Det var ledige bord ute, så vi satte oss der.
Ingen servitør kom mens vi satt der, ingen kontakt eller blikk som tilkjennega at «vi ser dere»….Synd!
Så, etterhvert ga vi opp, og gikk - til naborestauranten, hvor vi fikk vår lunsj.
Dette bør ikke skje, Olivia!!

Dato for besøk: mai 2021
Takk, MeretheH
Emilia, Guest Relations på Olivia Storgata, svarte på denne anmeldelsenBesvart 31. juli 2021

Hei Merete, vi beklager så utrolig mye for denne dårlige opplevelsen du har hatt hos oss. Slik skal det selvfølgelig ikke være. Vi vil veldig gjerne gjøre opp for oss, og hadde satt pris på om du kunne tatt kontakt med Gloria som er daglig leder på restauranten på: gloria.nikova@olivia.no.
Tusen takk for tilbakemelding!

Anmeldt 29. juli 2021

Vi har besøkt Olivia mange ganger før (da spesielt Hegdehaugsveien, og Aker Brygge), og kan trygt si at vårt besøk hos dere i Lillestrøm var like bra - om ikke bedre!

Vi ble godt mottatt da vi kom, og vår servitør (litt usikker på navn) hadde superbra humor og hadde en god tone med oss. Vi følte at vi ble sett, og hun lyttet godt på våre ønsker. Ingen av oss er noe spesielt vinkjennere, men den hvitvinen vi fikk anbefalt var så god (tror det var en litt mer lagret Chardonnay!). Vi delte to stk. forretter, carpaccio og calamari. Og til hovedrett spiste jeg pasta med scampi, og min venninne pasta med ytrefilet av okse. Vi var litt for mette for dessert, men kommer definitivt tilbake for å smake! Alt smakte utrolig godt.

Servitøren bekreftet også alt vi hadde bestilt, og det er ikke mange som gjør! Ikke ofte jeg tar tid til å skrive en tilbakemelding, men dette fortjente én, synes jeg :)

Takk, anitairenh

Tusen tack ska du ha Anita för denna otroligt fina feedback, vi sätter stort pris på att du tog dig tid att skriva! Varmt välkommen åter! ❤

Anmeldt 29. juli 2021

Sterk ny kandidat, og et godt løft for Lillestrøm Sentrum!

Jeg og min familie ble møtt av en trivelig vertinne i døren som utførte jobben sin utmerket til tross for ung alder! Hun fikk oss til å føle oss velkommen og anbefalte noe leskende italiensk brus til å starte med - det gjorde godt i solsteiken, og barna var kjempefornøyd med sin Mandarin-brus! Den anbefalingen var mer enn godkjent.

Vår servitør tok godt vare på oss (litt høyere jente med blondt krøllete hår), og passet på at vi hadde alt vi trengte underveis! Vi ventet ikke lenge med å få bestilt, eller levert det vi bestilte. Vi spiste litt forskjellig - både Antipasto til forrett (som vi delte), barnepizza (formet som en fisk) for barna, og selv spiste jeg og kona Blåskjell og deres Bolognese-pasta. Vi er alle superfornøyd og alt smakte etter forventning! Barna spiste også sjokolade- og mandelkake, og vi drakk Espresso Martini og Hugo Spritz. Tror vi alle sa "NAM!" da vi fikk sistnevnte servert :)

Vi har anbefalt dere til våre venner, og kommer til å fortsette å besøke dere i fremtiden! Tusen takk for oss, og for besøket!

1  Takk, 977hugow

Tusen, tusen tack för denna otroligt fina tilbakemelding, fantastiskt kul att läsa! Hjärtligt välkomna tillbaka till oss! ❤

Reisende som så på Olivia Storgata, så også på

Har du vært i Olivia Storgata? Del dine erfaringer!