Verdt et besøk

Uten guide ville det vært en kjedelig tur, men med guide ble det veldig interessant, hun svarte... les mer

Anmeldt 7. juli 2021
R1069ONkenneths
Vatne, Norge
Lærerik Guidet tur

Flott og lærerik guidet tur for både store og små. Turen ble avsluttet med at barna fikk være med... les mer

Anmeldt 30. juni 2021
Discover12250346209
Møre og Romsdal, Norge

Anmeldt 21. november 2018 via mobile enheter

Historien er alltid spennende men når det hendte for 650 millioner år siden er det en ekstra utfordring. Her i Gardnos har det blitt laget en spektakulær vandring rundt i krateret med opplysende plakater underveis. Det er åpent med guidete turer fra 15.06 - 15.08, noe vi skal benytte oss av. En kort avstikker fra riksvei 7 leder rett oppover til senteret. Det er godt merket.

Dato for opplevelse: november 2018
1  Takk, Anne Marit R
Anmeldt 8. august 2018

De har klart å gjøre opplevelsen av meteorittkrateret veldig barnevennlig, og anbefaler det derfor til barnefamilier som en liten utflukt. Går fint an å dra hit utenom åpningstider, da man uansett får tilgang og slipper å kjøpe billett. Det er kun mulig å få guide ved åpningstidene, men jeg ser ikke nødvendigheten av en guide.

Turveiene var noe igjengrodd.

Dato for opplevelse: august 2018
1  Takk, 874amalieg
Anmeldt 14. august 2017

Vi dro til Gardnos meteorittpark en søndag da det var fint vær. Det var ikke vanskelig å finne frem syntes vi. For å få all historie rundt krateret, så lønner det seg med en guide. Jeg forsto ikke før nå hvor stort krateret egentlig er! Bilder som er tatt ved broen er den tørrlagte elva som gjorde at de oppdaget selve krateret, som er mye større. Absolutt verdt en tur, men man bør nok være litt interessert for å nyte besøket fullt ut.

Dato for opplevelse: august 2017
3  Takk, Sunniva K
Anmeldt 17. juli 2017 via mobile enheter

Lite spennende park med forvirrende skilting. Har man ikke guide her er besøket meningsløst, med mindre man er geolog eller astronom... Trenger å fornyes og gjøres mer spennende for publikum.

Dato for opplevelse: august 2016
Takk, 748audunm
Anmeldt 12. november 2016

På vår vei langs Rv7 tok vi en stopp- og strekk ved Garnås da vi så skiltet til Gardnos Meteorittkrater. Parkerte- og gikk en sti innover i nedslagsområdet- og dets krater og merker i naturen. Meget imponerende- og lærerikt, Her har det vært et historisk meteorittnedslag, og voldsomme krefter på gang! Anbefales på det sterkeste! d:o)

Dato for opplevelse: september 2016
Takk, jans0der