eDreams
FindHotel
ZenHotels.com
Agoda.com
Anmeldt 14. juni 2021

Å bo her var en opplevelse! Som å gjøre en reise tilbake i tid. Middag blir servert samlet til gjestene hver kveld, sosialt og hyggelig! Maten er nydelig, god kvalitet med rause porsjoner. Fint utgangspunkt for flotte fjellturer i området, eller en stopp på veien. Rommene er ikke topp standard, men rent og pent.

Takk, LiseRJ
Anmeldt 14. juni 2021

Vi er en motorsykkelgjeng på syv godt voksne menn som var så heldige å få plass her igjen. Dette er andre gangen vi overnatter her og vi ble ikke skuffet, fantastisk oppvartning av Eli Stangeland. Ikke siste gang jeg skal benytte meg av dette flotte stedet.

Romtips: Rom nr 3 med utsikt på baksiden
1  Takk, Oddk440
Anmeldt 25. mai 2021 via mobile enheter

Stoppet tilfeldig i Granvin på vei til Bergen og sjekket inn på Jaunsen. Svært hyggelig mottagelse på et sjarmerende sted med mye sjel i veggene. God treretters middag og deilig frokost med velsmakende hjemmebakt brød. Gode senger og svært godt renhold.
Litt skjevt og skakt men mye sjarm og et sted som anbefales på det varmeste.

Dato for oppholdet: mai 2021
Takk, kjellh600
Anmeldt 19. mai 2021

Vi bestilte mer eller mindre tilfeldig dette overnattingsstedet i Granvin ifbm. langhelg (Kristi Himmelfart). For et lykketreff! Hotellet består av to gamle hus (som henger sammen) fra fra 16- og 1700-tallet. Trapper og vegger er skakke og skjeve og dønn sjarmerende. Hotellet er møblert i gammel stil med mange morsomme detaljer. Da vi kom (sein ettermiddag) ble vi tilbudt kaffe og nydelig formkake med friske bringebær i den nydelige hagestuen. Rommet vi fikk var særdeles romslig. Veldig komfortabel seng og delikat sengetøy og håndklær. Badet var enkelt, men har ingenting å klage på. Dusjkabinett og ulike badeprodukter for de som måtte ha glemt toalettsaker. Som frysepinn satte jeg stor pris på at det var varmeovn på badet. ;)

Vi bodde der i to netter og spiste en treretters middag begge kveldene. God og vellaget tradisjonsmat (fiskesuppe, oksegryte, reinsdyrgryte, lokale pølser, plommer med krem og tilslørte bondepiker) med mange lokale ingredienser. Dessuten god vin og alt til en veldig sympatisk pris.

Med fare for å bli oppfattet som en som overdriver må jeg bare si at frokosten var i en klasse for seg. Jeg har reist mye, både i jobbsammenheng og og privat. Har blitt grundig lei bugnende frokostbuffeter med halvstekt kjipt brød, eggerøre av pulver og et enormt utvalg som gjør at du aldri klarer å bestemme deg for hva du vil ha.

Her ble det servert nydelig hjemmebakt brød, ekte eggerøre med gressløk, røykelaks, div. tørka skinker, diverse syltetøy, oster, egg, yoghurt, müsli, lokal eplejuice og verdens beste kaffe. Vi koste oss.

Sist, men ikke minst var det en veldig hyggelig eier (navnesøster Eli) som ikke visste hva godt hun kunne gjøre for oss. Tusen takk for det vi fikk med oss hjem- skal ikke si hva det var for å unngå å skape presedens. ;) Det ble satt stor pris på!
Vi kommer tilbake. :)

Dato for oppholdet: mai 2021
Takk, Tvilling
Anmeldt 24. august 2020

Vel verd et besøk, masse historie i veggene, og utrolig hyggelig vertskap som gjerne delte historien om stedet.

Husene er gamle og skakke, med veldig fint og velvevart interiør. Fine og komfortable rom der man har bevart det opprinnelige

Og kjempe god mat, det må man ikke glemme. Vi kommer gjerne tilbake,

Dato for oppholdet: august 2020
Takk, 461_gee