HNJ
    41.3 km fra Jondal Hotel
    53.6 km fra Jondal Hotel
    Se flere hoteller i Jondal
    Anmeldt 4. august 2021 via mobile enheter

Gjestfritt og imøtekommende personale, koselige fine rom, noen bodde i leiligheter, da hadde vi uteplass foran de nederste leilighetene hvor vi kunne sitte ute. Perfekt! Nydelig mat fredag burger og gryterett, lørdagen lammestek med nydelig Mos, saus og grønnsaker som ikke var ihjelkokt. Og god rødvin!! Vi var på breen på ski, ved Bondhusvatnet og i Rosendal. Vi anbefaler alle å ta turen. Takk for ett hyggelig opphold!
    Hilsen Grethe

Takk, grethesofieb
    Anmeldt 27. juli 2020

Jondal ligger rett på fergeleiet, kjekt når du skal over fjorden dagen etter.
    Jondal som sted er lite; sentrum er et par kiosker, matbutikk og Jondal hotell.
    Vi hadde rom mot bakgården; stille og rolig samt bad på rommet. Her finnes det mulighet for å ha rom med bad hhv.wc på gangen(noe rimeligere)

Matservering= 1 valg( skinkestek) som fantes i hhv medium og stor utgave( 195 eller 240 NOK).
    Vinutvalg= pappvin i det store og hele, men greit nok - iallfall for oss denne gang.

Frokost var endelig litt mer som før Corona og det var trivelig.

Alt ialt et helt ok sted å overnatte på syntes vi.

1  Takk, guideOslo
    Anmeldt 11. juli 2020 via mobile enheter

Jondal er ikke verdens navle, men vakkert, det er det. Som de fleste andre plasser, spiller været en viss rolle. Hotellet er enkelt å finne. Vertskapet gjør vårt opphold til det fantastiske slaget. Trivelig, imøtekommende og joviale folk. Vi brukte tiden vår i fonna på dagtid og slappet av med god mat og rause porsjoner på hotellets kafé/restaurant på kveldstid. Eget (får også felles toalett og dusj) rom med en stor seng og bad. Godt sengetøy og rent, fint rom. Enkel, men god frokost med varme rundstykker. Blir vårt go to hotell i Jondal.
    På gjensyn!

Takk, 1985Olsen
    Anmeldt 11. juli 2020

Hotellet har fine rom,bra frokost, god beliggenhet og fantastisk vertskap! God mat i tilhørende restaurant med dagens middag. Kort vei opp til Fonna. For min del kommer jeg ikke til å bo andre steder når jeg skal til Fonna/Jondal

Takk, Karimab2827
    Anmeldt 28. mars 2018 via mobile enheter

Bestilte to burgere i Jondal kafeen mens vi ventet på fergen som skulle gå. Dessverre var burgerene vi bestilte alt for salt, i den grad at det var slitsomt å spise den, samt var baconet alt for lite stekt.

Ikke nok med det så fant jeg i tillegg ikke bare ett, men to lange svarte hårstråd i min burger. Da vi ga beskjed til servitøren, fikk vi et så dumt svar i forbifarten; ‘’Men kokken har ikke noe hår’’ (Vil bare nevne at maten var allerede betalt for, så vi var ikke ute etter kompensasjon)

Servitøren hentet sjefen, men her fikk vi ikke mye til reaksjon. Derimot skulle de lage en ny burger til oss som vi kunne ta med, da vi måtte rekke fergen. Helt ærlig fristet det ikke med en ny burger, etter opplevelsen vi satt igjen med, men vi var sultne og det var mange timer igjen til vi fikk mat, og vi hadde et trangt tidskjema. Den nye burgeren smakte helt ok, men som nevnt tidligere, alt for salt, og lite stekt bacon.

Det helle toppes vel gjerne med kaffeen som vi kjøpte med oss på vei ut døren. Man skulle jo gjerne tro at kaffeen var på huset, da man har funnet to hårstråd i maten, men nei. Og atter en ny skuffelse da vi oppdaget at melken hadde spredd seg som små klumper i kaffen.

Dessverre fikk servitørens kommentar og sjefens mangel på reaksjon oss til å føle oss misstrodd. En veldig ubehagelig følelse som gjest.

Det er mulig de har annen velsmakende mat her, men anbefaler ikke burgeren. Og når det kommer til servicen har de mye å jobbe med.

Veldig skuffende.

Dato for oppholdet: mars 2018