Fin opplevelse

Parken har alt for alle. Dyr, lekeplass, plaskeland, teater,reptiler og nyheten Dinosaurene .alt i... les mer

Anmeldt i går
825monal
Fin familiepark

Vi hadde en fin dag i Bjørneparken. Fireåringen likte best dinosaurene og berg- og dalebanen. Vi... les mer

Anmeldt 1 uke siden
292lenea
Fetsund, Norge

Anmeldt 11. juli 2020

Bjørneparken på Flå er veldig verdt et besøk. Her finner du mange dyr fra norsk fauna (elg, rein, hjort, rødrev, ulv, brunbjørn for å nevne noen). I tillegg har de et lite reptilhus med slanger, aligatorer og krokodiller. Nytt av året er amurleopard, fra helt øst i Sibir.

Selv om jeg som et utgangspunkt er i mot å ha ville dyr i fangenskap virker det som om dyrene har det veldig bra her. Tar man med barn hit og forteller og forklarer litt om de utfordringene de ville dyrene står ovenfor i dag på grunn av menneskelig inngripen får man et godt utangspunkt for at barna tenker miljø- og dyrevern,

Dagens høydepunkt er foring av rovdyrene. Da kommer man tett på ulv, bjørn og leopard. I tillegg kan man selv få fore rødrev. Disse er tamme og spiser av hånden din.

Bortsett fra butikk med "suvenirer" ved inngangen og en heller dårlig fast-foodrestaurant er kjøpepresset i parken minimalt når man først har løst billett. Det er mange bord og benker i parken og det er lov å ta med seg egen mat og drikke inn i parken.

Det er også et greit utvalg av sklier, husker etc. for barna. Et minus er at ziplinenen som gutta mine hadde gledet seg til å prøve var stengt i år. I tillegg burde flere av benkene vært under tak - norsk sommer er og blir variabel :-)

Har vært i Bjørneparken 5 ganger med barna til nå og aldri blitt skuffet. Vel verdt pengene.

Takk, Hansemann73
Anmeldt 6. juli 2020 via mobile enheter

Flott park, flinke, hyggelige og engasjerte ansatte. Masse gøy selv på en regnværsdag. Anbefaler teateret, også for de små :)

Takk, johnd4567
Anmeldt 6. juli 2020

Får dårlig karakter på grunn av coronatiltakene var elendige. Dama som stod i billettluka oppfordret oss til å følge matingene av dei ulike dyra for å få sett dyrene skikkelig. Dette fører til at du går i en stor flokk av mennesker hele tida og veldig få av disse følger smittevernsreglene med 1 meter avstand. Folk presser seg fram for å få sett mest mulig. Under bjørneforinga satt folk tettpakka på tribunen og folk stod helt tett langs gjerdet. Meget dårlig strategi å oppfordre folk til å gå i flokk med resten av gjestene i parken.

Takk, 523mariusr
Anmeldt 4. juli 2020 via mobile enheter

Mye bra nærkontakt med dyrene. Ren og ryddig park. Store områder å gå som krever noe god fysisk form.

2  Takk, TuridO17
Anmeldt 4. juli 2020 via mobile enheter

En kan argumentere for og imot dette med dyr i fangenskap og nytteverdien.

Ulempen med fangenskap overgår i dette tilfellet nytteverdien. Her får barn å voksne se ville dyr på nært hold, på dyrenes premisser.

Dyrene har god plass og kan gjemme seg bort om de vil. De ser ut til å trives, om en kan kalle fangenskap trivsel.

I tillegg er parken med på å redde utrydningstruede arter som Sibir Lepparden.

Flott familie opplevelse for store og små dette.

Litt bakker og terreng, er det jo, men det er overkommelig og nok gjort litt for dyrenes beste, så vi står i den.

Anbefales

3  Takk, Oddjo65