Vel verdt en liten omvei!

Dette er vel verdt en liten omvei fra Rv 4, - 2 flotte majestetiske gamle kirker som til og med var... les mer

Anmeldt 1. juli 2021
Ingeborg56
Oslo, Norge
Idyllisk sted med historisk sus

Anmeldt 11. juni 2020
Osloulven
Oslo, Norge

Anmeldt 11. juni 2020 via mobile enheter

Søsterkirkene ligger lett tilgjengelig og idyllisk til på Gran i Hadeland. Man fornemmer historiens sus over stedet, og omgivelsene er landlige og koselige. Les infotavlen og let etter detaljene på stedet.

Dato for opplevelse: mai 2020
2  Takk, Osloulven
Anmeldt 17. august 2019 via mobile enheter

Fascinerende å se to 900 år gamle kirker som står ved siden av hverandre som to gamle tvillinger som er avhengig av hverandre.
Mektige byggverk. Vi traff en guide/vert dom var så vennlig å fortelle om stedet og historie.

1  Takk, 207arnew
Anmeldt 7. august 2019

Samarbeidet mellom Glasslåven, Kommunehuset, med sine utstillinger, og hotellet gjør dette til et ideelt besøksmål.

Takk, Veslemøy A
Anmeldt 7. august 2019 via mobile enheter

Er du interessert i middelalder historie anbefales å legge turen hit. Blant nydelig kulturlandskap ligger de der

Takk, DagfridB2
Anmeldt 25. juli 2019 via mobile enheter

Vi syklet opp til kirkene fra Gran, flott tur i solskinn. Mye interessant historie i og rundt kirkene. Vi syklet videre langs gamle kongevegen og videre til folkemuseet . Terreng er noe krevende med mange bakker men absolutt verd å oppleve

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, Tarja S