TripAdvisor
Publiser
Innboks
Søk
Anmeldt 5. august 2019

Hei. Jeg og en veninne var på en firedagers tur og hadde med oss en liten hund. Alle hyttene vi hadde vert innom hadde gode og hygieniske ordninger for dette, men IKKE Gjendebu. Vi ble plassert lengst borte fra alt, og måtte betale EKSTRA for hunden, greit nok. Da vi kom inn i hytta (hvor det var tillatt med hund) var det fluer på vinduene, kaldt og skittent. Ingen hygge, og kun noen senger med seige dyner og puter, og spindelvev i hjørnene. Hvilken hygiene som ble gjort der, er sterkt vurdert - for det var virkelig ikke et sted du vil ha med hund da du ender opp med det rommet, på tross av at du betaler ekstra. Realistisk sett ble vi «straffet» for å ha med hund.
Helt i orden, kan leve med det en natt. MEN at vi er nødt til å betale ekstra - DET er ikke greit.

På tur i slutten av juni 2019.

Dato for oppholdet: august 2019
Takk, Rockypanto
Anmeldt 16. august 2018 via mobile enheter

Turisthytte med tradisjoner . Ble godt mottatt og fikk ett 4 sengsrom som vi hadde de to døgnene vi var der.
Middag ett satt 3retters. Vi valgte tallerken rett første dag. Laksen var nydelig, og det var mer enn nok. Grei måte å servere «tallerkenretten» på. Du får på fat og forskyver deg selv. Går det tomt fylles det opp. Det som trekker ned opplevelsen, var at vi måtte vente på maten til resten av matsalen var ferdig med forretten. Over 30 minutter å vente, gjorde barna rastløse.
Treretters neste dag var utmerket.

Dato for oppholdet: august 2018
Takk, halepe
Anmeldt 28. juli 2017

Flott opphold ved Gjendebu! Stedet mangler mobildekning, noe som er helt ypperlig, og det ligger naturskjønt til ved enden av innsjøen Gjende. Super service fra hyggelig personale og en karismatisk bestyrer som var høflig, smilte og ga god service.
God middag (noe dyrt, men DNTs priser er hva de er), og veldig fin måte å bli kjent med andre på å dele middag og sitte sammen i peisestua på kvelden med et glass øl og prate. Gjendebu ligger sentralt til mellom Torfinnbu, Olavsbu og Fondsbu og har mye ryggsekkturister innom.

Vi hadde ikke bestilt rom på forhånd, men fikk plass i Steinbua (til prisen av madrass på golv). Hyggelig opphold som gjerne gjentas!

• Reisetype: Reiste med venner
2  Takk, karljohanub
Anmeldt 23. juli 2017 via mobile enheter

Etter strabasiøse dager i Gjendealpene kom vi ned til Gjendebu men for sent til siste bordsetting. Vi ble likevel møtt med storartet service og ble lurt inn i bordseringen slik at vi kunne nyte en nydelig treretters middag.

Om natta fikk vi sovesal i Fjøset, som er et gammel sommerfjøs som er omgjort til to sovesaler med 8 senger, en bås til hver. Sommerfjøset er ei steinbu som var behagelig sval.

Etter en god frokost bar det avgårde videre. Magisk hytte i et magisk område. Med tanke på at denne hytta ligger midt i Jotunheimen uten veiforbindelse er det nesten for godt til å være sant å finne denne etter dager med teltliv og toppturer.

1  Takk, 911gustavw
Anmeldt 16. juli 2017 via mobile enheter

Jeg var på Gjendebu i sommerferien 2017, vi skulle ta en overnatting med hund - så vi bodde på hunderommet, det var ett møkkete, mørkt og trist sted som jeg aldri vil tilbake til! Det så ikke ut som de haddde vasket på et år!! Det var spindelvev og kaldt! Det fantastisk helt til vi kom til dette stedet, det ødela helhetsinntrykket av turen får fra Eidsbugarden. Det var kjedelig frokost og middag på Gjendebu. Det var dyrt til å være så forferdelig dårlig
Forferdelig sted!

4  Takk, magnusessen