Anmeldt 12. september 2019 via mobile enheter

Morfar med 2 barnebarn på 13 valgte denne gangen Gjendebu som utgangspunkt for den årlige fjellturen, som denne gang skulle gå til Nørdre Svartdalspiggen. Spennende fordi man aldri hadde vært på Gjendebu før.
Men du verden så koselig hytte, og så utrolig mye liv. Folk fra mange land som både skulle gå fra hytte til hytte og som oss, opp på topper.
Skikkelig god mat og herlig service og altså et fantastisk fint beliggende utgangspunkt for en herlig fjelltur. Anbefales!!!

2  Takk, johnnyo584
Anmeldt 31. august 2019 via mobile enheter

Var innom en tur noen dager før når jeg ventet på båten og skjønte jeg måtte prøve overnatting.
Ett av stedene i verden jeg virkelig har funnet roen og koblet ut alt.
Veldig god mat, møtte mange hyggelige mennesker, veldig hyggelig betjening, bråkete skoleklasser, 25 grader og sol, fine omgivelser, god frokost, fantastisk tur fra Fondsbu, lærte ett nytt terningspill, fikk noen nye turtips, nye venner og ble solbrent.
Blir ikke lenge til neste gang

Reisetype: Reiste alene
1  Takk, 781anderse
Anmeldt 5. august 2019

Hei. Jeg og en veninne var på en firedagers tur og hadde med oss en liten hund. Alle hyttene vi hadde vert innom hadde gode og hygieniske ordninger for dette, men IKKE Gjendebu. Vi ble plassert lengst borte fra alt, og måtte betale EKSTRA for hunden, greit nok. Da vi kom inn i hytta (hvor det var tillatt med hund) var det fluer på vinduene, kaldt og skittent. Ingen hygge, og kun noen senger med seige dyner og puter, og spindelvev i hjørnene. Hvilken hygiene som ble gjort der, er sterkt vurdert - for det var virkelig ikke et sted du vil ha med hund da du ender opp med det rommet, på tross av at du betaler ekstra. Realistisk sett ble vi «straffet» for å ha med hund.
Helt i orden, kan leve med det en natt. MEN at vi er nødt til å betale ekstra - DET er ikke greit.

På tur i slutten av juni 2019.

Takk, Rockypanto
Anmeldt 16. august 2018 via mobile enheter

Turisthytte med tradisjoner . Ble godt mottatt og fikk ett 4 sengsrom som vi hadde de to døgnene vi var der.
Middag ett satt 3retters. Vi valgte tallerken rett første dag. Laksen var nydelig, og det var mer enn nok. Grei måte å servere «tallerkenretten» på. Du får på fat og forskyver deg selv. Går det tomt fylles det opp. Det som trekker ned opplevelsen, var at vi måtte vente på maten til resten av matsalen var ferdig med forretten. Over 30 minutter å vente, gjorde barna rastløse.
Treretters neste dag var utmerket.

Dato for oppholdet: august 2018
2  Takk, halepe
Anmeldt 28. juli 2017

Flott opphold ved Gjendebu! Stedet mangler mobildekning, noe som er helt ypperlig, og det ligger naturskjønt til ved enden av innsjøen Gjende. Super service fra hyggelig personale og en karismatisk bestyrer som var høflig, smilte og ga god service.
God middag (noe dyrt, men DNTs priser er hva de er), og veldig fin måte å bli kjent med andre på å dele middag og sitte sammen i peisestua på kvelden med et glass øl og prate. Gjendebu ligger sentralt til mellom Torfinnbu, Olavsbu og Fondsbu og har mye ryggsekkturister innom.

Vi hadde ikke bestilt rom på forhånd, men fikk plass i Steinbua (til prisen av madrass på golv). Hyggelig opphold som gjerne gjentas!

Dato for oppholdet: juli 2017
  • Reisetype: Reiste med venner