Åpen i dag: Stengt
Fint stoppested

Et fint stopp på vei over Saltfjellet. Selve senteret var ikke åpent når vi stoppet her, det var... les mer

Anmeldt 2 uker siden
karenmarieh
Grimstad, Norge
Nødvendig stopp på Saltfjellet

Det føles nødvendig å stoppe her hver gang vi kjører over Saltfjellet for å strekke på beina for å... les mer

Anmeldt 4 uker siden
Petter E
Fredrikstad, Norge

Anmeldt 18. juli 2020 via mobile enheter

Stor og god parkeringsplass. At suvenirer har en så stor plass kan en skjønne, men at mattilbudet er så dårlig er ikke til å skjønne. Regner med at mange gjerne vil ta en kopp kaffe og en matbit på senteret etter en lang kjøretur. Hamburger og reindsyrwrap holder ikke. Vi hadde tenkt å spise her, men sto over. Tenk så mye spennende en kunne gjort med mattilbudet på et slik sted, med nordlandsk matkultur knyttet til fjell og hav. Tenk også om det kunne vært utvidet med salg av for eksempel reinsdyrkjøtt i ulike varianter. Hva med salg av varer fra ulike lokale matprodusenter? Doene var OK, men en søppelkasse ute var overfylt med søppel. Ikke noe hyggelig syn å bli møtt med når en ankommer. Suvenirbutikken er meget rikholdig og noe for enhver smak og alder.

Dato for opplevelse: juli 2020
1  Takk, Britt A
Anmeldt 1. august 2019 via mobile enheter

Her forventer man et annet innhold når den flotte innpakningen fjernes! Helt OK arkitektur og plassering, MEN dette er kun en diger souvernirkiosk og en smakløs veikro. Jeg sjekket alle plagg i butikken, på avstand ser det greit ut, men se på taggen; her er alt laget av plastikk (nylon, viskose, polyester og acryl). Rett og slett simpelt og billig - en skam for Norge. Det eneste jeg fant med brukbar kvalitet var reinskinn og noen tepper i 100% ull. Dette er 2019 og da må vi forvente naturprodukter som samsvarer med profilering av Nord Norge, et innhold som er litt mer i tråd med vår flotte natur og ekte vare. Dette blir et tivoli en pose med vulgært juggel eller krimskrams. Vi er utrolig skuffet!

Dato for opplevelse: august 2019
Takk, t0rkilt
Anmeldt 6. juli 2019 via mobile enheter

Nok ein gang har vi stoppa på Polarsirkelen, ein vakker plass. Eit stort minus, var innom toaletta, dei var samtlige like skitten som da vi var innom juli 2017. Toaletta var fulle av avføring og tiss, papir overalt på golva. Vi hadde ein plan om å ta oss eit betre måltid der, men mista matlysta. Veldig synd at ein slik flott plass ikkje blir prioriterte med å ha personale nok til å holde bygget ryddig + god hygiene. Må også tilføye at litt rydding i grøftene rundt bygget hadde ikkje skada. Positivt, hyggelige personale i butikken.

Dato for opplevelse: juli 2019
2  Takk, 641ernstl
Anmeldt 4. juli 2019 via mobile enheter

Innom for en matbit og valget falt på reinsdyrgryte og reinsdyrburger til 188kr stk. Maten var grei men smak av rein uteble og porsjonen var liten til voksne mennesker. Senteret har en innholdsrik suvenir butikk.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, siljek2
Anmeldt 16. august 2018

På vei over saltfjellet er dette en flott plass å stoppe. At polarsirkelen går gjennom akkurat her markeres med flott turistsenter og stenmonument - definitivt en plass å få med seg. Selve senteret har godt utvalg av suvenirer, matservering og toalett. Området rundt selve senteret er også veldig fint, med bl.a. minnesmerke over en krigshendelse og et stort antall små varder. I tillegg er det flott utsikt over området med Saltfjellet og Svartisen nasjonalpark.

Dato for opplevelse: august 2018
Takk, pkvernstrom