Et av sommerens reisemål

Anmeldt 28. august 2016
Norw50
Sandnes, Norge

Anmeldt 26. juli 2018

Her får du den gode høyfjell følelsen. Ta et stopp på toppen å se alle turist-vardene der. Humor men ganske stilig. Er du heldig kan du se eller høre fjellryper. Vakker utsikt mot lysebotn og kanskje tar du turen inn til Kjerag.

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, runeholstj
Anmeldt 10. september 2016

Det var mange svinger ned til Lysebotn. Ikke oppslag om båtens rutetider noe sted. Måtte google rutetider for å hjelpe utenlandske turister som trodde det gikk båt. Den sluttet å gå 31 august.

Dato for opplevelse: september 2016
Takk, BAAS2013
Anmeldt 28. august 2016 via mobile enheter

Vi kjørte fra Sandnes til Lysebotn t/r med bil og dette er en flott biltur i herlig norsk natur! Spesielt strekningen fra Sirdal til Lysebotn er en flott naturopplevelse. Her er det flott turterreng så her er det fint å kombinere en flott kjøretur med en fin fottur. Fra restauranten nesten øverst i de 27 hårnålssvingene opp fra Lysebotn er også det mest benyttede utgangspunktet for fotturer til Kjerag. Det koster 60 kroner å parkere ved restauranten og det var tydeligvis nok til at mange velger å parkere langs veien rundt dette utgangspunktet for Kjerag, og derav tendenser til litt trafikkkaos på fine dager i ferietiden.

Dato for opplevelse: august 2016
1  Takk, Norw50
Anmeldt 25. juli 2016 via mobile enheter

Sov to netter turistforeningens sitt anlegg.Veldig fornøyd med familierom med hund.God mat,sov godt hyggelige folk rundt oss.
Gikk i fjellet og besøkte kallahåli og fjellet.Badet i en fjellbekk.
Gikk ture i Lysebotn om kvelden.Liv i sjøen med sæl og makrell som spiste små fisk.Nød synet av folk som hoppet i fallskjerm og fløy i vinden...og skater som kom ned av fjellveien.Mye lekne folk.
Siste dag gikk vi den flotte vei til Kerag bolten...husk og start tidlig her blir der fylt.Blev litt tungt for vår labrador som gikk opp Folgefonnet,mange fjellturer og Preikestolen før denne tur...måtte hjelpe ham flere plasser.
Men er taknemlig for en flott tur.

Dato for opplevelse: juli 2016
2  Takk, Dorte Lillevik J
Anmeldt 30. november 2015

Vi er over middels glad i bilkjøring og naturopplevelser, så det er ingen bombe at denne veien falt i smak. Smal og svingete mellom sirdalsknauser og etter hvert i slyng ned mot Lysebotn. Mange høydemeter og flott fjell og fjordutsikt. Må oppleves.Gjerne kombinert med Kjerag.

Dato for opplevelse: juli 2015
Takk, Fornebu