“2,5 dagers skredkurs”

Vurdert som nr. 3 av 3 Båtturer og vannsport i Stranda
Flere attraksjonsdetaljer
Attraksjonsdetaljer
Anbefalt lengde på besøk: Mer enn 3 timer
Eierbeskrivelse: Norge er et mekka for deg som liker bratt friluftsliv - og byr på alle de elementene som vi trives best med. Alle våre guider har mange års erfaring av guiding og ferdsel i fjellterreng. Vi jobber med små grupper og store opplevelser og holder til midt på Vestlandet - men guider deg gjerne andre steder i Norden. Kontakt oss for ditt eventyr!
Nyttig informasjon: Aktiviteter for eldre barn
Anmeldt 24. januar 2018

Jeg hadde ett 2,5 dagers skredkurs, veldig lærerik opplevelse som anbefales til absolutt alle som ferdes i fjellet. Vi hadde første kvelden litt teori, mens vi tilbrakte hele den andre dagen i skisenteret på Strandafjellet. Der testet vi ut hvordan man skal søke og grave, og så på forskjellige typer terreng og snø som er trygg/utrygg. Dagen etterpå var vi på tur hvor vi fikk teste oss selv i å ta veivalg og planlegge turen. Guiden begrunnet om valgene våre var gode eller ikke, men blandet seg lite i selve diskusjonsprossessen, noe som var bra. Alt i alt veldig lærerikt og fin opplevelse.

Dato for opplevelse: januar 2018
Takk, Børge E

Anmeldt 11. januar 2018

Hadde en 2,5 dagers skredkurs med mye praksis både med bruk av skredsøker, søkestang og spade, samt ut i felten og se hvordan snøen oppfører seg og farene dette medfører. Veldig god guide som tok med ønsker fra kursdeltakerne og fikk deltakerne til å være deltakende i valgene en sto overfor. Planla gode turer ut i fra vær og føreforhold. Tok sikkerhet av deltakerne i første rekke. Vil anbefale kurset til alle som ferdes i fjell med ski.

Dato for opplevelse: januar 2018
Takk, larsinget2018
Anmeldt 11. august 2017

Ett god opplagt grunnkurs i kajakkpadling, med alle elementer som trengst. Kurset tok for seg de sidene ved kajakkpadling som trengst for nybegynnere, være seg ombordstigning og redning ved uhell. Godt kurs.

Dato for opplevelse: august 2017
Takk, Geir S
Uteguiden, Owner på Uteguiden - Stranda Activity Centre, svarte på denne anmeldelsenBesvart 14. oktober 2017

Hei Geir,

Stort takk for at du tok deg tid å skrive en resension om oss - det her gir oss bedre muligheter for å tilby enda bedre kurs & turer fremover. Velkommen tilbake!

Hilsen, Oscar

Anmeldt 23. april 2017

Alt i alt var dette et godt opplegg med en dyktig guide.

Starten ble imidlertid ikke optimal da det viste seg at dere hadde glemt å booke rom til oss på Stranda Hotel, og hotellet kunne informere om at de var fullbokket. Vi fikk rom da det viste seg at hotellet hadde fått noen avbestillinger, men hadde vi havnet oppe i en av hyttene ved skitrekket (som var alternativet) hadde vi nok ikke blitt spesielt fornøyd.

Dato for opplevelse: april 2017
Anmeldelse samlet inn i partnerskap med denne attraksjonen
Takk, ElisabethE602
Uteguiden, Chef på Uteguiden - Stranda Activity Centre, svarte på denne anmeldelsenBesvart 12. juni 2017

Hei Elisabeth,

Vi får beklage så mye for styret i starten på opplegget. Hvis du tek kontakt så skal vi ordne med et gavekort som kompensasjon for det her.

Hilsen, Oscar Almgren

Les flere anmeldelser
Anmeldt 11. april 2017

Perfekt innføring til randonee. Guidet tur som gikk over 2 dager i fantastiske sunnmørsalpene! Dyktige guider som tar hensyn til gruppens ønsker og som er opptatt av sikkerhet underveis.

Hvis du er på jakt etter innføring i topptur så er dette et perfekt alternativ.

Dato for opplevelse: april 2017
Takk, Alexander O

Hei Alexander,

Takker for de fine orden, hyggelig å høre at du likte opplegget her.

Dere er velkomne tilbake fremover.

Hilsen, Oscar

Reisende som så på Uteguiden - Stranda Activity Centre, så også på

Har du vært i Uteguiden - Stranda Activity Centre? Del dine erfaringer!