Obligatorisk om du er i området

Kjeragbolten er vel noe ehver turgåer bør få med seg om en er i området. Men det er endel bratte... les mer

Anmeldt 2. august 2019
frankn670
Bergen, Norge
Flott tur, husk sko med godt grep

Veldig fin tur, selv om vi gikk i regn og vind. Gode sko med godt grep er avgjørende, iallfall om... les mer

Anmeldt 25. juli 2019
gurhol
Oslo, Norge

Anmeldt 6. august 2018

Jeg er ikke i spesielt god form, men turen inn til Kjeragbolten og tilbake opplevde jeg som en passe slitsom tur. Tidsbruk og anstrengelser var akkurat passe. Jeg anbefaler turen til de fleste, enten du våger deg ut på steinen eller ikke. Jeg gikk ikke ut :)

Dato for opplevelse: september 2017
1  Takk, Jarle T
Anmeldt 22. juli 2018 via mobile enheter

Gikk denne turen i juli. Flott klart vær og lett skydekke. Perfekt for denne turen. Turen er fysisk krevende med mye bratt terreng. Dette såvel opp som ned.Sko med godt grep er en stor fordel. Lettgått terreng på toppen. Praktfull utsikt over Lysefjorden og selve Kjeragbolten. Lang kø for dem som ville utpå.

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, Anne_Marie_49_11
Anmeldt 9. juli 2018 via mobile enheter

Kjeragbolten er en morsom stein, og det er verdt å stå i kø for å få tatt det obligatoriske bildet. (Ikke for de med høydeskrekk). Stikk innom berget til høyre på vei hjem for god utsikt! Turen er enkel i godt og tørt vær for de som er fjellvante. God merking fra stor parkeringsplass. Husk å book plass på ferga lang tid i forveien hvis du ikke vil kjøre bil både til og fra.

Dato for opplevelse: juni 2018
Takk, tohow
Anmeldt 28. september 2017 via mobile enheter

På igjen måte gåtur da man må klarte i kjetting halve veien. Kall denne turen for noe annet enn gåtur så slipper man forvirring

Dato for opplevelse: september 2017
Takk, Rita B
Anmeldt 1. august 2017 via mobile enheter

Litt krevende tur opp og ned der du må bruke kjetting enkelte plasser for å komme fram. Regn gjør disse partiene kjempeglatt og med møtende trafikk blir det ekstra vanskelig. Vær forsiktig og tolmodig så går det bra. Når du kommer fram til bolten er alt verdt det! Det å ha stått på steinen og blitt tatt bilde av gir en god porsjon mestringsfølelse. Det er flere plasser på veien man kan fylle på vannflaska.

Dato for opplevelse: juli 2017
Takk, knutandreasl2015