Høgjæren e flott

Vil du ha utsikt og sol heile veien og et underlig mål er turen fra Holmavatnet til Steinkjerringå... les mer

Anmeldt 1. april 2019
Tone O
Må få med meg Steikjerringa

Anmeldt 3. desember 2017
Linusmamma
Porsgrunn, Norge

Anmeldt 3. desember 2017 via mobile enheter

Turen til Steinkjerringa fra Holmsvagn er et must for et besøk på Jæren. Legg gjerne turen via Synesvarden, da blir det nær 3 timers tur (ca 10 km gåing). Turen fram og tilbake fra Holmavatn - Steinkjerringa tar ca 1,5 timer med en pause på stedet. Her er det super utsikt og mye fint å oppleve.

Dato for opplevelse: juli 2017
1  Takk, Linusmamma
Anmeldt 30. juni 2017 via mobile enheter

Holmavatnet-Steinkjerringhjå t/r med hund, flott turlandskap, de har mye himmel her på Jæren, nesten til å bli religiøs av. Kjyrne med kalver som en advares om dersom en har hund setter en ekstra spiss på turen.

Dato for opplevelse: juni 2017
Takk, jantesays
Anmeldt 8. juli 2016 via mobile enheter

Steinkjerringa er en flott tur med fin natur og en lett løype. Utsikten utover og det morsomme synet av kjerringa som sitter å ser utover Jæren er verdt turen.
Og i nærheten er det flere topper slik at man kan kombinere å gjøre dette til en lengre tur.

Dato for opplevelse: april 2016
Takk, elihelmet
Anmeldt 3. juli 2015

En tur som virkelig kan anbefales. Det er en flott tur inn til Steinkjerringa. Går en videre opp til varden får en god utsikt over hele Jæren.

Dato for opplevelse: september 2014
1  Takk, 656jannett
Anmeldt 14. mai 2015

Da jeg går til Steinkjerringa kjører jeg til Holmavatnet. Derfra er det litt over 3km. å gå inn til Steinkjerringa. Du kan og gå om Synesvarden til Steinkjerringa og da blir turen rundt nesten 9 km. Fin utsikt over Jæren og havet.

Dato for opplevelse: mai 2015
2  Takk, sigbjornr