Norges flotteste "altertavle"

Anmeldt 3. juni 2018
travelmann3
Trondheim, Norge

Anmeldt 2. juni 2020

Kirken er åpen og er vel verdt et besøk. Et fantastisk bygg som rommer tro og tanke i tillegg til estetiske opplevelser.

Dato for opplevelse: mai 2020
Takk, KetilHveding
Anmeldt 12. juli 2019 via mobile enheter

Kort stopp ved klosteret. Inne i kapellet. Meget stille sted. Liten besøkskiosk med produkter fra klosteret. Ikke mat eller kaffe. Begrenset område åpent for publikum. Blir liksom mer et sted for pilegrimer

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, KarlE297
Anmeldt 3. juni 2018 via mobile enheter

Mariaklosteret imponerte med sin flotte beliggenhet og flotte arkitektur. Et bygg som løfter seg! Rolig og god atmosfære og stor åpenhet møter oss. Kontrast til gamle Tautra klosterruin i form og tid. Informativt infosenter i tilknytning til selve klosteret. Et besøk anbefales!

Dato for opplevelse: mai 2018
Takk, travelmann3
Anmeldt 15. mai 2018

I forbindelse med et opphold på Klostergården på Tautra tok vi også turen til Tautra Mariakloster. Kirkerommet er særpreget med sin spesielle takkonstruksjon og sin enkelhet. "Altertavlen" gir utsikt over Trondheimsfjorden til Leksvik.
Stilheten og roen i kirkerommet er vidunderlig. Et sted for ro og refleksjon.
Like ved ligger et besøkssenter, hvor man lese seg opp på klosterets bakgrunn og historie, og nonnene her tilhører cistercienserordenen, Her produsererer nydelige såper og kremer for å finansiere klosterets drift.

Dato for opplevelse: mai 2018
Takk, M780
Anmeldt 4. oktober 2017 via mobile enheter

Ikke til fiskesjær, selv om Tautra og Mariaklosteret ligger godt plantet ut i Trondheimsfjorden. Men Ro i sjelen. Ro i stemningen. Ro i følelsene. Det er nemlig ro som henger igjen i meg etter et besøk hos nonnene på Mariaklosteret på Frosta.
For oss med hjul under rumpa så funker stedet ypperlig.

Dato for opplevelse: oktober 2017
Takk, 210stigs