Orbitz.com
eDreams
Travelocity
Anmeldt 20. juli 2021

Vi visste ikke helt hva vi kom til, da dette ble bestilt som et nødvendig mellomstopp på veg til Bodø - men jaggu ble vi positivt overrasket! Vi kom til et koselig tun med koselige tømmerbygninger med torvtak. Idyll... Vi var heldige å få hytten Fossland, som hadde store vinduer med utsikt mot elven Namsen og en egen platting med møbler. Flott hytte, passe stor, og med et moderne bad. Perfekt for to. Vi tok en sjanse og bestemte oss for middag på tunet, og det må ha vært den beste burgeren jeg noen gang har spist, med fantastisk gode poteter. Anbefaler virkelig elgburgeren. Det ble bestemt at dette er en plass vi kommer tilbake til. Dette stedet er ikke bare for fiskere, men også for andre som vil være på et sted med god atmosfære og jordnære og flinke ansatte. Det er parkering på stedet. Eneste som skiller mellom "svært bra" og "ypperlig" er at det var noe varmt inne på rommet.

Romtips: Fossland har fin utsikt mot elven. Nydelig med soloppgang over fjellet.
Takk, P5512RUjulias
Anmeldt 20. juli 2021

Fantastisk god mat hos Namsentunet. Elgburgeren anbefales på det varmeste! Frokosten var også god, med mange valgmuligheter. For gjennomreisende som kjører E6, er dette en fantastisk beliggenhet. Gode parkeringsmuligheter er det også, selv om det kan stå annet på internett. De ansatte var meget hyggelige.

Selv om det ligger rett ved E6 og har togbane rett over seg, så hørte ikke vi noe til det. Eneste minuset er at vinduene på rommet vi leide ikke gikk ann å åpne, noe som gjorde at det ble svært varmt på natten. Ellers var rommet stort og hadde fin utsikt ned til elva. Vi kommer nok tilbake! :-)

Romtips: Rommet Fossland er et eget bygg og har egen platting og god utsikt til elva.
Takk, TorgeirSS
Anmeldt 29. juli 2020 via mobile enheter

Beliggenheten er i grunnen flott med elva rett ved, og anlegget i seg selv gir et tiltalende inntrykk. Men - så går E6 rett ved og toglinja over hodene våre. Mat og service var dessuten veldig bra. Men - vi hadde krysset av for handicapvennlig, og da var ikke rommet vi fikk så ideelt med tre litt høye trinn inn, lave stoler og lite å holde seg i på badet. Rommet var ellers OK, men litt mer å sette ting fra seg på på badet hadde hjulpet. Så - for oss - svarte ikke dette helt til prisen, men vi kan skjønne at dette for andre er et helt topp sted.

1  Takk, Glumma
Anmeldt 26. juli 2020 via mobile enheter

Et flott overnattingssted med hus rundt et sjarmerende tun hvor man får følelsen av å tre inn i en liten Eventyrverden fra Asbjørnsen og Moe.
Da vi kjørte forbi på veien nordover bet vi oss merke i denne sjarmerende perlen av et overnattingssted og tenkte her hadde det vært fint å bo.

Da vi skulle bestille overnatting på veien sørover igjen fikk vi anbefalt stedet av 2 andre personer og på tross av 12 timers kjøring den dagen var vi glade for valget vi tok. Et mer sjarmerende sted skal man lete lenge etter.
Klukkingen fra elven er medisin for sjelen, og det er interessant å se på fiskerne kaste flue for ikke å snakke om de profesjonelle som rodde båten motstrøm. Den dagen vi kom hadde fiskerne fanget 21 laks hvor 2 av de var på nesten 10 kg. Det frister enormt mye å komme tilbake og lære mer om fluefisking og prøve lykken i elva.
Vi kom såpass sent at vi hadde spist middag på veien derfor spiste vi ikke middag på Namsentunet selvom det luktet fortryllende da vi kom dit.
Vi fikk et flott dobbeltrom Bainbridge i 2 etasje på et hus med 7 rom og 3 bad, ett med badstu. Skikkelig norsk hyttestil. Nede var det et stort spisebord, vask, bestikk, kjøleskap og en koselig salong med utsikt mot elva. Også muligheter til å sitte utenfor på terrassen.
Vi hadde 2 enkeltsenger à 90 cm som vi flyttet sammen til en stor på 180 cm. Sengene var svært komfortable.

Et lite minus var at da vi skulle ta dusj kl 22.00 var det bare lunkent vann igjen i dusjen. Jeg testet alle dusjen og badekaret. Det som var rart var at vannet i vasken var varmt. Det var imidlertid aldri noe problem å finne ledig bad under oppholdet vårt.

Som andre har sagt er lydisolering mellom ute og inne svært god. Vi hadde rom mot veien, men med vinduet lukket var ikke E6 sjenerende. Vi hadde 2 tog som passerte, men de ble bare en kuriositet og ikke opplevd negativt.

Et annet lite minus er lydisolering inne og mellom rom som derimot ikke er like god. Vi hørte når andre gikk ut av rommene sine og på badet eller når de satt nede i stua. Det var også endel knirk i gulvet (laftet bygning i tre så det er alltid lyder i slike hus, men kanskje skru undergulvet for å få bort knirk). Eventuelt ha sov-i-ro tilgjengelig på rommene.
Det var tepper på gulvet i 2 etasje både i gangen og på rommene. Jeg er ikke fan av teppegulv og anbefaler at alle tar av seg yttersko nede i gangen og heller ha tøfler til disposisjon til å benytte seg av inne.
Det står i instruksen at man tar av seg skitne og våte sko/støvler i gangen, men det kunne m fordel vært gjeldende for alle hele tiden.

Den inkluderte frokosten var nydelig, helnorsk frokost m appelsin og eplejuice, alle typer melk og Biola, yoghurt etc. Pga Coronatider hadde de en svært sjarmerende servitør som la opp brød, knekkebrød, ulike typer egg og stort utvalg pålegg som man ønsket seg og all maten var beskyttet av pleksiglass.

Vi anbefaler på det sterkest Namsentunet og kommer definitivt tilbake hit neste gang vi kjører nordover.

Takk, Tone Fjellheim L
Anmeldt 15. mai 2020 via mobile enheter

Her snakker vi en flott opplevelse til en levelig pris. Flotte rom og stort bad med deilige badekåper. Nydelig elv rett ved , med fiske muligheter. Cafeen stengt pga coroan og litt utenfor sesong,men fikk matpakke med masse god mat på døra. Elbil lading tilgjengelig .

Dato for oppholdet: mai 2020
2  Takk, EliO286