Anmeldt 29. juli 2021

Familie på 5 voksne og 3 barn i alder 3 -15 år som hadde et weekendopphold i juli-21, med et dobbeltrom og en juniorsuite.

1. Rommene mangler klimaanlegg og det blir fort for varmt , klamt og dårlig luft på varme sommerdager og netter. Noe slitne bad/dusjer med ødelagt gulvlist i dusjen.

2. På lørdagen var vi nede i resepsjonen og spurte om vi kunne få 4 små håndklær og mer toalettpapir på rommet og får da et noe bryskt svar: "Leste dere ikke koronareglene på hotellet da dere kom i går? " Ehh, nei! " Og dere fikk ikke noe informasjon om at rommet ikke blir ryddet og håndklær ikke blir byttet pga. koronareglene heller?...........for det skulle dere fått ved ankomst. " Ehh, nei vi fikk ikke noe informasjon om det.
Da anbefaler jeg dere å lese gjennom koronarestriksjonene som gjelder for hotellet, for skal man bytte håndklær så må man hente selv her i resepsjonen.
Ja, nå er det jo det vi kom ned til resepsjonen og spurte etter da, så håper det er mulig å få håndklær og toalettpapir her?
Burde ikke være nødvendig med en hel "avhandling" eller diskusjon for å få utlevert 4 håndklær og en dorull. Dette burde vært utlevert med et smil og en kort forklaring på hvorfor det ikke byttes ut på rommene.

3. Ved frokostserveringen står man i kø for å få lagt opp mat på tallerkenen av personalet, helt grei ordning pga. koronarestriksjoner, men personalet her virker veldig stresset og vil at det skal gå så fort som mulig. Hadde fått lagt på et brødstykke, en osteskive og agurk da jeg hadde kommet ca. halveis og prøvde å se over resten av utvalget i disken og får da beskjed om fra den utålmodige og stressende frokostverten: " Hvis du ikke vet hva du skal ha så kan du gå 2 ganger"
Det er kroppspråket , holdningen og måten ting blir sagt på som her ødelegger for en positiv opplevelse og som gjør at man føler seg mer som et irritasjonsobjekt enn en hotellgjest.

4. Noe av den samme opplevelsen fikk vi da vi satt ute ved sittegruppene nærmest gressplenen (dette området så ut som var adskilt fra restaurantbordene pga. rabatt med beplantning i mellom områdene og pga. andre type bord og stoler.
Vi satte oss ned her for avslapping og en kaffekopp etter en badetur ved vannet.
En i reisefølget har med seg en baguett pakket i folie og legger denne på bordet.
Før han rekker å åpne folien kommer en servitør i rask gange mot oss og sier at " her er det ikke lov å spise medbrakt, dette tilhører restauranten. Du kan spise den på rommet, ikke her. "
Igjen så er det holdningen , tonen og måten det blir formidlet på av den ansatte som gjør at man nærmest føler seg uvelkommen. Her bør de ansatte bli mer bevisste på hvordan de ønsker å formidle informasjon til gjestene sine.
Det var også to andre reisefølger vi snakket med som også hadde blitt bortvist fra disse sittegruppene pga. medbrakt matpakke og som også oppfattet at dette sitteområdet var adskilt fra restaurantbordene og som også reagerte på måten det ble sagt i fra på.
Helt greit å få beskjed om at bordene tilhører restauranten og at det ikke er lov med medbrakt matpakke her, men om det ikke kan formidles på en hyggelig måte så hadde det vært greit å sette opp denne informasjonen med et skilt ved grensen mellom det man oppfatter som restaurantbord og utebord for avslapping.
Det finnes dermed ingen sitteplasser med bord på uteområdet hvor man kan sitte å slappe av utenom de som tilhører restauranten, noe som sikkert er bevisst fra hotellets side.

5. En i reisefølget spør i baren (på dagtid) om det er mulig å få et glass vann med isbiter, hvorpå han får beskjed om at det ikke gis ut vann og at han må drikke vannet fra springen på rommet sitt. Han spør da om det er mulig å få kun isbiter i glasset, men dette er heller ikke mulig.
Kaller dere dette god service?
Ved kjøp av alkoholholdig drikke i baren på kvelden var det ikke noe problem å få isvann i baren.

6. Opplever heller ikke hotellet som spesielt barnevennlig. Ingen lekeområder hverken inne eller ute for mindre barn og barn får kun være i spaområdet mellom kl. 11.00 og 13.00. Så skal du på spaopphold med barn så ville jeg styrt unna dette hotellet.

Hurdalssjøen hotell ligger flott til i naturskjønne omgivelser , men det hjelper lite når man som gjest ikke føler seg velkommen. Koster så lite med et smil og et hyggelig "god morgen" fra frokostpersonalet når man kommer ned til frokost.
Når man er på spahotell så forventer man en avslappet og god atmosfære, ikke å bli møtt med et stresset og utålmodig personale som tydelig trenger et smilekurs.
Sikkert et greit hotell for en overnatting på gjennomreise, men iflg. vår erfaring fra andre spahoteller så gir ikke dette hotellet den gode og avslappende spafølelsen og opplevelsen av en lun og god atmosfære.
Eneste unntaket var en ung jente i resepsjonen på lørdagskvelden som tok i mot vår booking av shuffleboard-bordet , hun var den eneste av personalet gjennom hele oppholdet vårt som møtte oss med et smil. Så takk til deg!

2  Takk, heidi20199
Anmeldt 27. juli 2021 via mobile enheter

Re-test et år senere:
Denne gangen var det mye varmere ute, heldigvis fikk vi et rom på skyggesiden (mot skogen), som kan anbefales. Igjen må renovering (total eller rive og bygge nytt) nevnes, rommene og badet er modent for utskifting - og da må det installeres ordentlig ventilasjon og temperaturstyring. Fikk ikke dobbeltseng som ønsket, men sengene er gode.
Personalet i frokostsalen blir nok minst like glade som oss når de slipper å legge mat på tallerken til gjestene, de virket rimelig lei og stresset.
Det er mye detaljer som er gode, og flere gode aktiviteter. Greit å være obs på at det koster 150 kr å leie en kano i en time, det burde heller vært en symbolsk sum på 50 pr time for gjester på hotellet.

Romtips: God gratis parkering! Prøv å få rom vekk fra sjøen (så rommet er i skyggen). Spaet er fint, men lite badebasseng, er mest populære mellom 11-13, da er det åpent for barn.
3  Takk, I8553HHchristianh
Anmeldt 14. juli 2021 via mobile enheter

Vi var to par som hadde lunsj, middag, overnatting fra søndag til mandag, og frokost. Innsjekking var hyggelig og rask. Litt rart var det likevel at vi måtte betale på forhånd, og da heller ikke kunne sette fet vi kjøpte underveis på rommet. Vi syntes også at utsjekk kl 11 var vel tidlig. Men rommene og badene var rene og med god vedlikeholdsstandard. Sjøutsikt var det også. Vi valgte à la carte-retter til lunsj. Det var hyggelig å få veldig god mat fra prima råvarer, kortreist og til dels dyrket i egen hage. Så valgte vi en femretters middag. Igjen de gode råvarene og de samstemte og gode smakene. Dyktig kjøkken, rett og slett. Anbefalingene av øl og vin viste seg også gode. Om natta var det helt rolig, og vi sov bra i gode senger. Men dagen hadde vært varm, og vi savnet klimaanlegg, det fantes bare i andre fløyer enn vår. Frokosten var normalt variert og av prima råvarekvalitet. Men baconet manglet. Spa-avdelingen var god, men opplevdes som dyr med sine 250 kr for å få adgang. Riktignok fikk man da helt nytt badeanlegg og lån av badekåpe og slippers, og adgang også til treningsrom og en vedfyrt sauna ved sjøen. I disse coronatider var det godt å se at tiltakene syntes å være på plass. Blant annet var frokostbuffeten av se-og-pektype der man pekte ut hva man skulle ha, og en fra betjeningen la det over på din asjett. Drikke som vanlig fra selvbetjente automater.
Et ekstra pluss til hjelpsom og hyggelig betjening.

Takk, 769kjellj
Anmeldt 13. juli 2021 via mobile enheter

Jeg og min valgte denne gangen å prøve Hurdalsjøen hotell på vår bryllupsdag. Siden vi begge er medlemmer av utdanningsforbundet fikk vi en meget bra pris for helgen. Rommet var flott. Rent og pent, og med en meget god seng. Badet var også bra. Det beste med rommet var utsikten mot Hurdalsjøen. Flott å våkne til den hver morgen. Vi var der på det som må ha vært årets varmeste dag, noe som gjorde det vanskelig å sove. Men da vi kontaktet resepsjonen dukket en hyggelig dame opp med to vifter, noe som berget nattesøvnen. Topp service, noe som gjaldt hele oppholdet. God frokost, men personlig savnet jeg bacon. Middag i restauranten var topp, med gode råvarer. Prøvde også svømmebasseng og treningsrom. Bassenget var flott. Treningsrommet var ok. Det var utstyrt med 2 tredemøller, en romaskin og noen vekter. Kunne godt vært supplert med flere vekter og en spinningsykkel. Totalt er vi godt fornøyd med oppholdet og hadde en fin feiring. Vi kommer gjerne tilbake og nøler ikke med å anbefale hotellet til andre

Takk, bsh371113
Anmeldt 5. juli 2021 via mobile enheter

Rent rom, nydelig hotell, pent ute og inneområde. Deilig spaanlegg og fin tønnebadstue. Det var koselig å fyre opp badstua, hente vann fra sjøen til å kaste på ovnen og bade mellom hver runde i badstua. Deilig! Vi tok massasje der og det er noe av det beste jeg har opplevt av kroppsskrubb og massasje. Hyggelig og hjelpsom betjening i resepsjonen. Det var greit utvalg på frokosten, men ikke samme kvalitet som på lunsj og middag som var helt fantastisk godt og nydelig satt sammen med gode råvarer. Savnet hjemmebakt grovbrød og bacon til frokosten. Dessverre gjorde ødelagt liste i dusjen at vannet rente ut over hele badet og uutholdelig varmt soverom at vi forlot stedet en dag før planlagt. Vi orka ikke enda en søvnløs og varm natt på rommet. Til hotellets fordel nevnte vi ikke det varme rommet, men de burde kanskje ha hørt om at rommene blir veldig varme når det er sommervarmt før. Kan også legge til at det var særdeles dyrt drikkevann.. Tips til hotellet: Sett inn minibar på rommene, Gjør frokosten mer innbydende (spesielt brødet og server f.eks bacon og stekte poteter, litt mer utvalg av pølsepålegg og eggerøre) Og sist men ikke minst.. Gjør noe med vannprisene!! Det er galskap å betale 50kr for en mugge med vann for to i restauranten og godt over 60kr halvliteren for å få flaskevann på rommet. Vi brukte 450kr på drikkevann på 24 timer på hotellet. Alt i alt er jeg veldig fornøyd og vil gjerne hit igjen, men neste gang må det være kaldere ute slik at hotellrommet ikke blir en utfordring! (Jeg kommer også til å ha med drikkevann i kofferten ;-))

Romtips: Sørg for å be om et rom der sola ikke skinner om dagen, hvis du er der om sommeren.
Takk, Mobile06048214823