Gratis avbestilling frem til 01.10.22
Gratis avbestilling frem til 01.10.22
Booking.comUSD 122
Orbitz.comUSD 122
Anmeldt 15. august 2021 via mobile enheter

Nydelig beliggenhet nær sjøen og en utrolig fin plass å være. Personalet et hyggelig og imøtekommende og du føler deg avslappet fra det øyeblikket du kommer. Spa avdelingen har bassenget med den nydeligste utsikten, "boblebad" og badstuer. Det er også sauna nede med sjøen og benker i naturskjønne omgivelser. Frokosten var kjempegod med smittevern i høyfokus og et fint utvalg av veganske og glutenfrie alternativer.
Vi spiste også på resturanten om kvelden den teller ikke med når jeg gir de full pott. Meget stive priser og maten var helt ordinær og du var fremdeles litt sultende du var ferdig. Spurte hvilke sorbe-is de hadde. Svar: Når du bestiller det til desserte så bestemmer kokken hvilke du får. Det er ikke noe vi oppgir på forhånd. Ellers flinke på allergier og alternativer. Men her er mye rom for forbedringer. Vi reiste til nærmeste by dag 2 og spiste der.
Ps. Å spise medbrakt lunsj på en av benkene i parken utenfor hotellet var idyllisk og kan anbefales. ❤

Dato for oppholdet: august 2021
Takk, 884ireneh
Anmeldt 5. august 2021 via mobile enheter

Idyllisk beliggenhet og grei standard på rommene. Noe kostbart å reise med barn, da alle fasiliteter som shuffleboard, biljard osv koster penger. Også lite utvalg for barn i restauranten. Badebassenget i spaet har tåpelige regler, da barn under 16 år kun kan bade mellom klokka 11.00-13.00. Innsjekk er 15.00 og utsjekk 11.00. Vi hadde videre reiseplaner og fikk dermed ikke brukt bassenget. Vi forsøkte snakke med personalet to ganger om dette, da vi så at bassenget var tomt. De var allikevel helt rigide og fulgte sin steile policy. Det anbefales derfor ikke å reise hit med barn.

Dato for oppholdet: august 2021
1  Takk, Scenic33978256474
Anmeldt 3. august 2021

Vi var tre personer som overnattet på dette hotellet i juli 2021. En meget hyggelig og hjelpsom svensktalende resepsjonist sjekket oss inn. Rommene var OK, men begynner å preges av tidens tann. En totalrenovering av rom, korridorer og heis (!) er nå på sin plass. De negative opplevelsene kom i forbindelse med middagen på kvelden. Vi betalte 75 kroner for vannet vi drakk til maten, dette er jo helt hinsides i et land som Norge, der spring-vannet fint kan drikkes. Forklaringen kom; de lar vannet gå igjennom en maskin som gir bobler eller stille vann, og dermed ser de sitt snitt til å prise vannet stivt. Fiskeretten piggvar var relativt dyr, kr. 370, og med kun et bittelite stykke fisk var dette totalt overpris.
I forhold til tidligere opphold var dette et skritt tilbake når det gjelder tilfredshet, men med noen justeringer (nødvendig oppussing, kutte ut prising av drikkevannet, servere normale porsjoner til middag) scorer dere igjen bra. Selve beliggenheten med sine omgivelser er jo helt praktfulle!

Romtips: Be om et rom med utsikt over sjøen
Takk, Ragge62
Anmeldt 29. juli 2021

Familie på 5 voksne og 3 barn i alder 3 -15 år som hadde et weekendopphold i juli-21, med et dobbeltrom og en juniorsuite.

1. Rommene mangler klimaanlegg og det blir fort for varmt , klamt og dårlig luft på varme sommerdager og netter. Noe slitne bad/dusjer med ødelagt gulvlist i dusjen.

2. På lørdagen var vi nede i resepsjonen og spurte om vi kunne få 4 små håndklær og mer toalettpapir på rommet og får da et noe bryskt svar: "Leste dere ikke koronareglene på hotellet da dere kom i går? " Ehh, nei! " Og dere fikk ikke noe informasjon om at rommet ikke blir ryddet og håndklær ikke blir byttet pga. koronareglene heller?...........for det skulle dere fått ved ankomst. " Ehh, nei vi fikk ikke noe informasjon om det.
Da anbefaler jeg dere å lese gjennom koronarestriksjonene som gjelder for hotellet, for skal man bytte håndklær så må man hente selv her i resepsjonen.
Ja, nå er det jo det vi kom ned til resepsjonen og spurte etter da, så håper det er mulig å få håndklær og toalettpapir her?
Burde ikke være nødvendig med en hel "avhandling" eller diskusjon for å få utlevert 4 håndklær og en dorull. Dette burde vært utlevert med et smil og en kort forklaring på hvorfor det ikke byttes ut på rommene.

3. Ved frokostserveringen står man i kø for å få lagt opp mat på tallerkenen av personalet, helt grei ordning pga. koronarestriksjoner, men personalet her virker veldig stresset og vil at det skal gå så fort som mulig. Hadde fått lagt på et brødstykke, en osteskive og agurk da jeg hadde kommet ca. halveis og prøvde å se over resten av utvalget i disken og får da beskjed om fra den utålmodige og stressende frokostverten: " Hvis du ikke vet hva du skal ha så kan du gå 2 ganger"
Det er kroppspråket , holdningen og måten ting blir sagt på som her ødelegger for en positiv opplevelse og som gjør at man føler seg mer som et irritasjonsobjekt enn en hotellgjest.

4. Noe av den samme opplevelsen fikk vi da vi satt ute ved sittegruppene nærmest gressplenen (dette området så ut som var adskilt fra restaurantbordene pga. rabatt med beplantning i mellom områdene og pga. andre type bord og stoler.
Vi satte oss ned her for avslapping og en kaffekopp etter en badetur ved vannet.
En i reisefølget har med seg en baguett pakket i folie og legger denne på bordet.
Før han rekker å åpne folien kommer en servitør i rask gange mot oss og sier at " her er det ikke lov å spise medbrakt, dette tilhører restauranten. Du kan spise den på rommet, ikke her. "
Igjen så er det holdningen , tonen og måten det blir formidlet på av den ansatte som gjør at man nærmest føler seg uvelkommen. Her bør de ansatte bli mer bevisste på hvordan de ønsker å formidle informasjon til gjestene sine.
Det var også to andre reisefølger vi snakket med som også hadde blitt bortvist fra disse sittegruppene pga. medbrakt matpakke og som også oppfattet at dette sitteområdet var adskilt fra restaurantbordene og som også reagerte på måten det ble sagt i fra på.
Helt greit å få beskjed om at bordene tilhører restauranten og at det ikke er lov med medbrakt matpakke her, men om det ikke kan formidles på en hyggelig måte så hadde det vært greit å sette opp denne informasjonen med et skilt ved grensen mellom det man oppfatter som restaurantbord og utebord for avslapping.
Det finnes dermed ingen sitteplasser med bord på uteområdet hvor man kan sitte å slappe av utenom de som tilhører restauranten, noe som sikkert er bevisst fra hotellets side.

5. En i reisefølget spør i baren (på dagtid) om det er mulig å få et glass vann med isbiter, hvorpå han får beskjed om at det ikke gis ut vann og at han må drikke vannet fra springen på rommet sitt. Han spør da om det er mulig å få kun isbiter i glasset, men dette er heller ikke mulig.
Kaller dere dette god service?
Ved kjøp av alkoholholdig drikke i baren på kvelden var det ikke noe problem å få isvann i baren.

6. Opplever heller ikke hotellet som spesielt barnevennlig. Ingen lekeområder hverken inne eller ute for mindre barn og barn får kun være i spaområdet mellom kl. 11.00 og 13.00. Så skal du på spaopphold med barn så ville jeg styrt unna dette hotellet.

Hurdalssjøen hotell ligger flott til i naturskjønne omgivelser , men det hjelper lite når man som gjest ikke føler seg velkommen. Koster så lite med et smil og et hyggelig "god morgen" fra frokostpersonalet når man kommer ned til frokost.
Når man er på spahotell så forventer man en avslappet og god atmosfære, ikke å bli møtt med et stresset og utålmodig personale som tydelig trenger et smilekurs.
Sikkert et greit hotell for en overnatting på gjennomreise, men iflg. vår erfaring fra andre spahoteller så gir ikke dette hotellet den gode og avslappende spafølelsen og opplevelsen av en lun og god atmosfære.
Eneste unntaket var en ung jente i resepsjonen på lørdagskvelden som tok i mot vår booking av shuffleboard-bordet , hun var den eneste av personalet gjennom hele oppholdet vårt som møtte oss med et smil. Så takk til deg!

2  Takk, heidi20199
Anmeldt 27. juli 2021 via mobile enheter

Re-test et år senere:
Denne gangen var det mye varmere ute, heldigvis fikk vi et rom på skyggesiden (mot skogen), som kan anbefales. Igjen må renovering (total eller rive og bygge nytt) nevnes, rommene og badet er modent for utskifting - og da må det installeres ordentlig ventilasjon og temperaturstyring. Fikk ikke dobbeltseng som ønsket, men sengene er gode.
Personalet i frokostsalen blir nok minst like glade som oss når de slipper å legge mat på tallerken til gjestene, de virket rimelig lei og stresset.
Det er mye detaljer som er gode, og flere gode aktiviteter. Greit å være obs på at det koster 150 kr å leie en kano i en time, det burde heller vært en symbolsk sum på 50 pr time for gjester på hotellet.

Romtips: God gratis parkering! Prøv å få rom vekk fra sjøen (så rommet er i skyggen). Spaet er fint, men lite badebasseng, er mest populære mellom 11-13, da er det åpent for barn.
3  Takk, I8553HHchristianh