Ungene koste seg i bassengene og skliene

VIP området var en investering som var verdt pengene, fikk eget område med kjøleskap og parasoll og... les mer

Anmeldt 28. juli 2021
Josteindyrset
Kristiansund, Norge
Sommerland

Lite har endret seg siden 90-tallet og parken har blitt mye dårligere. Parken er slitt og det er... les mer

Anmeldt 3. august 2021
siljes859

Anmeldt 10. juli 2020 via mobile enheter

At flowrideren var til reparasjon var selvfølgelig skuffende men forståelig. Det er derimot vanskelig å forstå hvordan matkøen kunne gå så tregt. Her var det kun urutinerte nyansatte som måtte spørre igjen og igjen om hva vi hadde bestilt - og betalt. Som nummer tre i køen ventet vi en halvtime men køen bak oss ble etterhvert kjempelang. Stakkars de som måtte stå der sultne i flere timer. Burgerne var forsåvidt OK selv om prisen var litt stiv. Det er mange artige vannsklier for enhver alder, men totalopplevelsen var mye bedre i fjor.

Takk, KIRSTI V
Anmeldt 5. juli 2020

Gi en Aktiv opplæring av ansatte og ikke minst til de som skal gi de opplæring, på sine poster og at Alle kan nå sin overordnete via sin egen radio. Slik at gjester kan få hjelp. For her, trenger gjester hjelp!

Forhånds bestillte bla pizza: Da øya til pizzerian var stengt så måtte jeg helt ned til informasjonen å bestille. Hun fikk ikke tak i pizzerian men skulle gi beskjed videre.
Så går jeg for å hente pizzaen å får et tips av portvakten om å sjekke pizzaen først, før jeg går å spiser. Pizzaen er ikke stekt! Å når jeg løfter blikket etter å ha prøvesmakt, så ser jeg det står andre kunder å ser spent på meg, med sine halvstekte pizzaer i armene. Å så skulle det lages ny pizza...
Det blir etterhvert mye venting å jeg avtaler med informasjonen at de ringer når pizzaene er klar.
Så endelig får jeg en tlf om at nå er pizzaene mine klar. Går ned å ei blåkledd springer inn porten for å hente.
Men hun kommer tomhendt i retur samtidig som det kommer kunder med pizza i retur, for de har fått feil. Ja, de hadde fått utdelt mine pizza, så pga dette. Så stekes pizza til meg for 3. gang...
I praten med den blåkledd så gir jeg beskjed om at nå er det nok.
Hun har full forståelse å garanterer at nå etterpå skal jeg få pizzaene. Hun spør om hva de kan gjøre for oss å tilbyr is.
Å vente 2 timer på forhåndsbestillt pizza å springe mellom inkompetente ansatte for å prøve å få hjelp, er i overkant. Så jeg sa at jeg ville ha pizzaene levert opp til bungalowen å slippe å betale for pizzaene.
Hun svart raskt ja uten å blunke.
Å så kom det en ny blåkledd til bungalowen med godt stekt pizzaer å sa samtidig at hun skulle overføre pengene.

I ventetiden ble det brukt 45min i venting, på chips med pølse. Det var ikke de 10 kundene i køen som gjorde at det tok lang tid. Barna var kjempefornøyd med at maten var kald når vi hadde betalt. 2 åringen ropte, Jippiii Iskall! Slush uteble da maskinen ikke virket..

Råd for besøkende: Ha med mat å prøv å klar dere selv. Trenger du hjelp til noe så se etter de med både blå shorts og skjorte, da de med ett eller to plagg med gult på seg er uten kompetanse. Selv om ett par er interessert.

Det var heldigvis kaldt når vi var der. Hadde rotet gått mer utover badetiden til de små, så hadde slutten vært en annen.

Takk, JimmyNor
Anmeldt 4. juli 2020 via mobile enheter

Det var nok preget av korona tiden!! Men det var mye kø, viste ikke alltid hvilken kø hørte til hvilken sklie. Personal viste ikke alltid hvor ting var bår du spurte. Helt grei opplevelse. Om vi kommer igjen tviler jeg på.

3  Takk, anineo
Anmeldt 9. august 2019

Vi er en familie på seks, som valgte å kjøre 210 km til Bø for å være i Bø sommerland i to dager. Første dag betalte vi 2610 kr for å komme oss inn (bading + to pizzamenyer). Det er ganske dyrt, men ok.

Den andre dagen tenkte vi å benytte oss av "Dag 2"-avtalen, slik at vi kunne besøke parken for bare 540 kr (6 × 90). Problemet var bare at vi ikke hadde fått med oss skiltet på utsiden som fortalte oss at "Dag 2"-kortet måtte hentes samme dag som "Dag 1"-kortet ble kjøpt.

Når vi argumenterte med at det måtte være mulig å bruke sunt bondevett, så ble vi bare møtt med et "sånn er reglene". Vi ble passselig forbanna når vi skjønte at vi måtte betale nesten 2000 kr for billett på "Dag 2" også. Spesielt når vi fikk forståelsen av at de i luka kunne se at vi hadde brukt "Dag 1"-billettene forrige dag.

Det finnes, slik jeg tenker, kun ett argument for denne praksisen: Bø sommerland ønsker å tjene penger på at folk gjør feil (ikke leser skiltet utenfor før de går inn Dag 1).

Vi fikk heller ingen informasjon i luka om at vi måtte handle "Dag 2"-kort samme dag som vi handlet "Dag 1"-kort. Når vi forlot parken på "Dag 1" var billettlukene stengt, så da fikk vi heller ingen info om dette.

I sum betyr dette at vår familie på seks personer betalte nesten 4600(!) kr for to(!) dager i Bø sommerland. Dette inkluderte to pizzaer og seks dispenserbrus den første dagen.

Det mener jeg er over grensen til flåeri, og førte til at vi; 1) fikk en veldig dårlig avslutning på ferien vår (provoserende dårlig kundebehandling), 2) vanskelig kan tenke oss å besøke Bø sommerland igjen, og 3) vil være veldig dårlig (levende) reklame for parken i mange år fremover.

Og alt dette kunne vært løst med en kundebehandler som var ørlite granne smidig, og ikke og mest opptatt av å loppe folk for penger. Jeg tror at de tusenlappene parken tjener på kort sikt med denne praksisen, kan bli dyre for dem på lang sikt...

Dato for opplevelse: august 2019
13  Takk, HKOK1977
Anmeldt 25. juli 2019

Møkkete og ureint på kjøkken og matserveringer. Ventet lenge på mat, som ikke var god. Burger bua var HELT møkkete, der vi skulle forsyne oss med ketchup osv var full av søppel, bakterier osv. Ville ikke spist mat om man skal være hygenisk!
Lite papir på doene rundt om, lukter ekkel osv.
Vaktene i bassenget med strøm var mer opptatt med å gi High five, enn å passe på de som omtrent ble drukna av de som hadde badering.

Prøvde gi de kritikk, fikk som svar det er høysesong og sånn skjer.

Dato for opplevelse: juli 2019
3  Takk, emmamdn11