“Bakeri, og hytte overnatting”
Anmeldelse av Mjonøy

Mjonøy
Vurdert som nr. 1 av 9 Restauranter i Vinje
Kjøkken: Norsk
Middagsalternativer: Middag, Uteservering
Beskrivelse: Mjonøy - Bakeri Køyrer du sakte forbi Mjonøy ein sommardag, kjenner du ein herleg lukt av nysteikte bakevarer. Det riv i nasen og du MÅ stoppe og finne vegen inn i bakeriet. Her laver det av: •brød •loff •rundstykke •skillingsbollar •mandelstjerner på hyller og bord rundt den varme omnen. Det er berre å forsyne seg og krabbe ut att gjennom den låge døra. Du betalar for bakevarene i matutsalet. Bakeriet heiter Kringlegarden frå garden huset kjem frå, Kringlegarden i Smørklepp. Alle varene er baka ut med hand og utan kunstige tilsetjingar. Vatn, mjølk, gjær, salt, sukker og mjøl er basis. Brøda er heva med surdeig.
Anmeldt 7. august 2021

Mjonøy Bakeri, et sted fylt med sjarm, og utrolig gode bakevarer! Med de fineste og mest stemningsfylte hyttene jeg har opplevd. Skal du fra øst til vest (eller motsatt) anbefaler jeg på det sterkeste å ta turen innom! Utrolig hyggelig sted og imøtekommende mennesker

Takk, rachelnybakk

Anmeldt 25. juli 2021

En virkelig god og stor hjemmelaget og saftig burger med syltet rødløk - anbefales! Elg-pitaen var også god.

Takk, Janne656
Anmeldt 17. juli 2020 via mobile enheter

Fantastisk god hjemmelaget burger og nydelig bakverk! Absolutt verdt ett stopp! Veldig hyggelig tun med servering, bakeri, leker for barna og stuer med fyr på peisen hvor du kan nyte deilig hjemmelaget burger, bakverk, rømmegrøt etc

1  Takk, 961evieg
Anmeldt 7. januar 2020

Kjører du denne strekningen må du stoppe her. Du ser det nesten ikke før du er forbi, da må du snu, for her er det verdt å stoppe.
Kjempegod mat og et fantastisk stabbur med selvplukk av helt ferske hjemmelagde bakervarer. Supert for både par og familer.
Vi stopper hver gang vi ser det er åpent. Gjør det du også, du vil ikke angre.

Skulle bare ønske de hadde åpent oftere..

Dato for besøk: juli 2019
Takk, joz1979
Anmeldt 8. august 2019 via mobile enheter

Hjemmebakst i vedfyrt bakerovn i tømmerstue, selvbetjening på ettermiddagen da vi stakk innom og kjøpte et par deilige boller og det siste brødet. Artig sted med en samling gamle bondehus for utleie, og kunsthåndverksutsalg. Blir lengre stopp en annen gang vi kjører fra Østlandet til Vestlandet eller omvendt.

Dato for besøk: august 2019
Takk, Aniena

Reisende som så på Mjonøy , så også på

Har du vært i Mjonøy ? Del dine erfaringer!