Fin tur på tross av tåke og duskregn

Anmeldt 3. mai 2019
Rerons
Ålesund, Norge
Fantastisk fottur

Anmeldt 7. august 2018
301harryg301
Kalvåg, Norge

Anmeldt 4. mai 2019 via mobile enheter

Etter ei fantastisk Påske og avslutning på april planla vi besøk på Hornelen 1.mai. Reiste frå Ålesund og overnatta i Måløy. Morgonen kom og med den tåke og lavt skydekke, men det stoppa ikkje oss. Opp skulle vi. Frå Hunskår. Tross kun ca 20 meter sikt, var dette ein stor opplevelse. Den lille hytta på toppen gav oss ly for regnet medan vi inntok lunsjen. Takk til dei som har bygt denne. I behagelig tempo brukte vi vel 6 timer tur retur. Ein flott tur, som heilt sikkert er heilmaks i klarvær. Vi kjem tilbake seinare..

Dato for opplevelse: mai 2019
1  Takk, Rerons
Anmeldt 7. august 2018 via mobile enheter

En krevende tur (rød løype) i et variert terreng. Det tyngste området møter du på starten av turen (Fra Hunskår).
Kan anbefales for alle som er glad i å gå tur.

Dato for opplevelse: august 2018
1  Takk, 301harryg301
Anmeldt 22. juli 2018

Her har man ett fin mål om en er i området. Vi gikk fra Berleneset, tur retur. Det ble en forholdsvis tøff og lang tur, ca 18 km. Stiene er godt merket å det er lett å finne frem.

Dato for opplevelse: juli 2018
2  Takk, larsen480
Anmeldt 11. februar 2018 via mobile enheter

Om du har sjansen - ta deg ein tur på Hornelen! Det er ein fantastisk tur som tar deg opp til ei utsikt som lite anna kan måle av med. To alternative ruter: Hunskår - bratt men kort tid, Berle - slakare stigning men lengre tid.

Dato for opplevelse: februar 2018
6  Takk, tonjel347
Anmeldt 26. juni 2016

Flott fjelltur. Bør være i grei form for å gå denne turen. En går i steinur den siste timen. Få muligheter for vannpåfylling etter at en er ferdig med det bratte.

Dato for opplevelse: juni 2016
3  Takk, Tur-turisten