“Ikke helt som forventet”
Anmeldelse av Kaffestuggu

Kaffestuggu
Vurdert som nr. 3 av 30 Restauranter i Røros
Beskrivelse: Kaffestuggu er det eldste og mest tradisjonsrike serveringshuset i den gamle Bergstaden Røros. Vi ivaretar gruvesamfunnets kaféarv med ydmykhet og respekt og viderefører gjestfriheten, servicen, mattradisjonene og kvalitetene som Bergstaden Røros er kjent for. Her serverer vi hver dag rause porsjoner med middag og lunsj basert på lokale råvarer, hjemmelagde smørbrød, kaker og et stort utvalg kaffe- og tetyper. I andre etasje har vi de historiske og kanskje flotteste selskapslokalene på Røros. Her har vi plass til cirka 30 personer i ærverdige lokaler.
Anmeldt 21. juli 2020

Vi spiste middag her en dag på Røros. Mange besøkende gjorde ventetiden noe i overkant lang. Men maten var i alle fall varm når vi fikk de servert. Tydelig at kjøkkenet hadde mange bestillinger samtidig. Entrecoten vi fikk var meget tørr og så nærmest ut som en skosåle. Kjøttet var harskt og ikke lett å tygge. Nei, vi tar neppe turen hit igjen, i hvert fall ikke i høysesong for turisme.

1  Takk, kjells134

Anmeldt 14. juli 2020 via mobile enheter

Kjempekoselig spisested med flere gamle sjarmerende stuer på rad og uteservering mellom gårdene. Hyggelig personale og variert meny. Vi spiste lunsj, karbonadesmørbrød med ertestuing, veldig godt.

Takk, AnneG94
Anmeldt 13. juli 2020 via mobile enheter

Denne restauranten/kafeen er helt gjennomsnittlig mht. mat og service. Noe skuffende at de ikke har utnyttet potensialet i det historiske bygget og beliggenhet. Best å oppsøke stedet uten forventninger.

2  Takk, JohnIngarD
Anmeldt 13. juli 2020 via mobile enheter

Koselig og populær cafe. De er flinke til å ta smittevern alvorlig. Dårlig utvalg av mat, eksempel kun vaffel med brunost (ikke uten eller med syltetøy). Ble kun kaffe på oss.

1  Takk, MonicaMalmin
Anmeldt 11. juli 2020 via mobile enheter

Kaffestuggu er et must på Røros. Her er det mat og drikke som bør passe de fleste ganer. Selv har jeg prøvd Rørosburgeren, og ikke nå Reisndyrbiffen.

Stekt medium rare - fantastisk!!!
Mør, smakfull og husets rødvin i glass fungerte perfekt til.

Anbefales

1  Takk, Oklara

Reisende som så på Kaffestuggu, så også på

Har du vært i Kaffestuggu? Del dine erfaringer!