“Ikke som forventet”
Anmeldelse av Kaffestuggu

Kaffestuggu
Vurdert som nr. 3 av 30 Restauranter i Røros
Beskrivelse: Kaffestuggu er det eldste og mest tradisjonsrike serveringshuset i den gamle Bergstaden Røros. Vi ivaretar gruvesamfunnets kaféarv med ydmykhet og respekt og viderefører gjestfriheten, servicen, mattradisjonene og kvalitetene som Bergstaden Røros er kjent for. Her serverer vi hver dag rause porsjoner med middag og lunsj basert på lokale råvarer, hjemmelagde smørbrød, kaker og et stort utvalg kaffe- og tetyper. I andre etasje har vi de historiske og kanskje flotteste selskapslokalene på Røros. Her har vi plass til cirka 30 personer i ærverdige lokaler.
Anmeldt 22. august 2021 via mobile enheter

Vi var kommet til Røros, og ville ha oss litt lunch før vi dro videre. Vi så at Kaffistuggu hadde gode omtale, så vi valgte selvsagt den. Inngangen var på baksiden. Vel inne ble vi møtt av et litt stresset personale bak disken. Vi bestilte blomkålsuppe, og fant oss et ledig bord i underetasjen. Ble bryskt vist bort, da det var stengt av pga av korona - sannsynligvis. Etter en kort stund ble vi servert suppen. Den var ikke helt det jeg hadde forestilt meg. Det smakte blomkål, men hadde konsistens som bernesaus. Ingen blomkålbiter - slik jeg er vant med. Kanskje de var most i suppen? Jeg har smakt blomkålsuppe mange ganger, men ikke i en slik konsistens. Jeg spiste den ikke opp. Med et litt stresset og brysk personale, samt en suppe som ikke innfridde mine forventninger, kan jeg dessverre ikke anbefale stedet.

2  Takk, AndersZorn

Anmeldt 17. august 2021

Plassen var helt ok ,men reagerte på at folk ikke hadde lang nok avstand og at folk ikke sprita henda før di kom inn Folk sto tett i kø for å komme inn

Takk, torills2017
Anmeldt 13. august 2021

Stressende atmosfære, men "sjefa" virket å ha full kontroll på bordsetting og bestilling. Hyggelige servitører.
Reinsdyrburgeren var ikke bra. Burgeren var et stykke farse. Et tynt, tynt lag tyttebærketsjup. Lite smak. Småposer med ketsjup, sennep, salt og pepper. Pga korona? Frossen pommes frittes. Virket grei og relativt nystekt. Burgeren var ikke god...

Takk, 723mattiasc
Anmeldt 4. august 2021 via mobile enheter

Nydelig, smakfull, lokal og kortreist mat! Trivelige lokaler (vi brukte peisestua), variert og bra barnemeny, hyggelig betjening og kort ventetid. Hit skal vi tilbake!

Takk, 310ulrikkeh
Anmeldt 23. juli 2021 via mobile enheter

God mat. Trivelig sted. Vi var der onsdag kveld og fikk et bra nord en trapp ned ved en koselig peis. Dette er et sted jeg kan anbefale.

1  Takk, 18johnnys

Reisende som så på Kaffestuggu, så også på

Har du vært i Kaffestuggu? Del dine erfaringer!