“Røros har fått en restaurant med god mat!”
Anmeldelse av Grillhuset Røros

Grillhuset Røros
Vurdert som nr. 1 av 30 Restauranter i Røros
Anmeldt 1. august 2021 via mobile enheter

Endelig kvalitetsmat å få på restaurant på Røros. Man kan få noen gode lokalrettee rundt om kring, men d er ikke mange som serverer noe å skrive hjem om. Forventningene var midt på treet da vi gikk til Grillhuset, men vi ble positivt overrasket, maten var kjempegod! Den var ikke svært avansert, men Kvaliteten på råvarene var god og sammensetningen av retter, tilbehør og tilhørende viner virket veldig gjennomtenkt av noen som bryr seg. Dessverre er det utrolig nok ikke så uvanlig med folk som ikke har peiling på mat som jobber på/driver restauranter i Norge. Dette var et hederlig unntak og både eier og kjøkkensjef viste seg å være danske innflyttere. Det var sikkert derfor vi fikk assosiasjoner til København da vi gikk ett trinn ned fra gata for å komme inn i en koselig, enkel liten plass med kun 4-5 bord.

Vi valgte en treretters med kjøtt. Forretten var smakfull, den besto av laksemousse og tunfisk med knasende og sprø garnityr. Hovedretten tror jeg var av type tørrmodnet kjøtt? Med grillede Kvalitetsgrønnsaker og en nydelig saus til. Det var sånn at man satt og lurte på hvordan de hadde fått frem de gode smakene. Jeg er sånn at jeg ikke blir fornøyd på restaurant hvis jeg føler at jeg kunne ha laget det bedre selv (og jeg er ikke kokk). Denne maten var til inspirasjon og jeg skal jammen prøve meg på de grønnsakene hjemme. Sausen vet jeg ikke om jeg klarer å gjenskape. Desserten var tiramisu, ikke noe avansert, men en klassiker og den var tilsatt rabarbra, noe som ga den litt syre. Vi fikk en spennende norsk cider til denne. Vi gikk fornøyde og passe mette derfra og anbefaler gjerne dette stedet til andre matglade folk!

1  Takk, Trude R
Poul L, Eier på Grillhuset Røros, svarte på denne anmeldelsenBesvart 2. august 2021

WOW..!!! sikke en flot anmeldelse...Tusind tak.
Vi er så glade for at i värdsätter alt det arbejde vi gör, og forstår at vi ikke pröver at lave "fancy" mad med pincetter, men derimod mad med hjerte, gode råvarer og ikke mindst, mad som vi selv ville spise.
Endnu engang tak, og velkommen tilbage.

Anmeldt 31. juli 2021 via mobile enheter

Vi valgte full pakke med treretters (kjøtt) og vin. Vi fikk info om hver rett underveis. Mange spennende smaker og et flott syn for øyet. Vi følte oss meget godt ivaretatt og koste oss skikkelig.

Takk, Fruaarskog

Så dejligt....Godt at höre, tusind tak.
Vi hygger os hver dag, sammen med alle vore gester.
Velkommen tilbage

Anmeldt 31. juli 2021

Tatt godt i mot. Personlig og hyggelig service. Kjøkkensjefen presenterte selv maten.
Gode smaker. Vi kommer gjerne tilbake.

1  Takk, Rudigre

Tak, og i er velkomne tilbage.

Anmeldt 30. juli 2021 via mobile enheter

Dette stod ikke til forventningene! Vi forventet grillmat i gourmetklassen. Det var ikke mye som virket grillet. Det var kun mulig å velge mellom tre treretters. Kjøtt, fisk eller vegetar alternativ til forrett og hovedrett og valg mellom to desserter. Vi ba om noe barnevennlig eller litt barnetilpasset men fikk som svar at hamburger og pommes frites kunne vi få andre steder. Det er faktisk mulig å tilby også barn spennende mat! Barna fikk samme mat og pris som voksne. Vårt valg falt på kjøtt. Forretten var grei nok men tilbehøret til hovedretten var tørt og kjedelig, for eksempel blomkål som smakte ja blomkål. Kjøttet var greit nok, dog kald. Tiramisuen med rabarbra var druknet i kakaopulver og rabarbraen var kuttet i lange staver, noe som gjorde det ubehagelig å spise. Dette var på ingen måte en minneverdig, smakfull matopplevelse! Ikke verdt pengene!

Takk, tkI4341YV
Anmeldt 29. juli 2021

Fantastisk god og spennende mat. 3 retters middag hvor man velger mellom kjøtt, fisk eller vegetar. Ikke passende sted for kresne barn. Svært god service. Anbefales på det varmeste.

Takk, 776camillal

Reisende som så på Grillhuset Røros, så også på

Har du vært i Grillhuset Røros? Del dine erfaringer!