“Dropp vinmenyen”
Anmeldelse av Grillhuset Røros

Grillhuset Røros
Vurdert som nr. 1 av 30 Restauranter i Røros
Anmeldt 7. august 2021

Hadde store forventninger til dette stedet. For det første var det fire ulike personer som skulle servere, og de gikk i veien for hverandre. Den ene visste ikke hva den andre gjorde. En stor danske kom med vinmeny og anbefalte en meny bestående av vin til alle tre rettene. Dette viste seg å være et kvart glass hvitvin, et kvart glass rødvin, og et lite glass cider. Tar man literprisen her, koster en flaske over kr 2000 kr.
Velg heller en flaske og ikke la deg lure av vinmenyen. Denne må restauranten tjene mange tusen på hver kveld. Maten var god, men biffen var nesten like tykk som en løvbiff. Vannet vi bestilte først, av den første kelneren, kom til desserten. Nei, la servitøren gjøre jobben sin selv. Dansken og kokken ødela bare og skapte kaos på bordet. Anbefales ikke. Godt over kr 2000kr for løvbiff og noen slurker vin, anbefales ikke. Og når servicen er på bånn itillegg?
Styr unna.

Takk, Inspire815832

Anmeldt 5. august 2021 via mobile enheter

Synes det var litt dyr vinpakke. 2 glass vin-og et glass cider. 495kr.
Maten var god, men desserten var en mislykket creme brule. Fikk heldigvis annen god dessert. Men kun en av oss fikk dessertvin til.
(Etter forespørsel)
Litt skuffet siden en av oss besøkte restauranten i juni og hadde en meget bedre opplevelse.
Fin atmosfære og hyggelige folk som jobber der.

Takk, Explore21115927856
Anmeldt 3. august 2021

Et flott, lite restaurant med utmerket service og betjening. Vi var i Røros på ferie og bestilte bord der. På menyen står det 3 forskjellige 3 retters som fisk, kjøtt eller vegetar. Vi var 4 personer, så derfor ble det bestilt litt av hvert. Alt smakte fortreffelig. Det som var fint at man også kan bestille "drikkemeny", som enten er vin, øl eller alkoholfritt. Restaurantsjefen ta seg tid og presentere rettene sine og kommer med anbefalinger når man er usikker. Det var en fantastisk stemning rundt bordet. Jeg anbefaler dette spisestedet på det sterkeste ☺

Takk, 685franziskan
Anmeldt 2. august 2021

Faste tre-retters menyer, med mulighet til å velge på tvers av fisk, kjøtt og vegetar. Fin variasjon og veldig spennende og gode smaker som sto godt til hverandre. Deilig vinmeny som passet utmerket til menyen. Lunt og trivelig lokale og veldig hyggelig personale!

Takk, 803vibekes
Anmeldt 1. august 2021 via mobile enheter

Endelig kvalitetsmat å få på restaurant på Røros. Man kan få noen gode lokalrettee rundt om kring, men d er ikke mange som serverer noe å skrive hjem om. Forventningene var midt på treet da vi gikk til Grillhuset, men vi ble positivt overrasket, maten var kjempegod! Den var ikke svært avansert, men Kvaliteten på råvarene var god og sammensetningen av retter, tilbehør og tilhørende viner virket veldig gjennomtenkt av noen som bryr seg. Dessverre er det utrolig nok ikke så uvanlig med folk som ikke har peiling på mat som jobber på/driver restauranter i Norge. Dette var et hederlig unntak og både eier og kjøkkensjef viste seg å være danske innflyttere. Det var sikkert derfor vi fikk assosiasjoner til København da vi gikk ett trinn ned fra gata for å komme inn i en koselig, enkel liten plass med kun 4-5 bord.

Vi valgte en treretters med kjøtt. Forretten var smakfull, den besto av laksemousse og tunfisk med knasende og sprø garnityr. Hovedretten tror jeg var av type tørrmodnet kjøtt? Med grillede Kvalitetsgrønnsaker og en nydelig saus til. Det var sånn at man satt og lurte på hvordan de hadde fått frem de gode smakene. Jeg er sånn at jeg ikke blir fornøyd på restaurant hvis jeg føler at jeg kunne ha laget det bedre selv (og jeg er ikke kokk). Denne maten var til inspirasjon og jeg skal jammen prøve meg på de grønnsakene hjemme. Sausen vet jeg ikke om jeg klarer å gjenskape. Desserten var tiramisu, ikke noe avansert, men en klassiker og den var tilsatt rabarbra, noe som ga den litt syre. Vi fikk en spennende norsk cider til denne. Vi gikk fornøyde og passe mette derfra og anbefaler gjerne dette stedet til andre matglade folk!

1  Takk, Trude R
Poul L, Eier på Grillhuset Røros, svarte på denne anmeldelsenBesvart 2. august 2021

WOW..!!! sikke en flot anmeldelse...Tusind tak.
Vi er så glade for at i värdsätter alt det arbejde vi gör, og forstår at vi ikke pröver at lave "fancy" mad med pincetter, men derimod mad med hjerte, gode råvarer og ikke mindst, mad som vi selv ville spise.
Endnu engang tak, og velkommen tilbage.

Reisende som så på Grillhuset Røros, så også på

Har du vært i Grillhuset Røros? Del dine erfaringer!