“Deilig dansk dinner!”
Anmeldelse av Grillhuset Røros

Grillhuset Røros
Vurdert som nr. 1 av 30 Restauranter i Røros
Anmeldt 11. august 2021

Spesielt hyggelig personale med Poul selv i spissen, som ivaretok alle våre ønsker,- og mat og vin var førsteklasses! Stemningsskapende!

1  Takk, sidselp2021

Anmeldt 8. august 2021

Vi er et par som tilfeldigvis booket bord her og det angret vi ikke på. Fikk en opplevelse for både øye og gane, som jeg ikke har opplevd på lenge. Ikke store lokale, men intimt og fint. Ble hyggelig tatt imot og fikk bord like ved kjøkkenet som er åpen. Personlig liker jeg å observere hvordan det jobbes der. Veldig smidig og rolig stemning, men effektivt. Alle visste hva de skulle, ingen stress . Vi bestilte en 3 retter. En smaks aperitiff først fra kjøkkenet, tror det var fermentert løk farget med blekksprut blekk oppå urtekryddret toast. Så skummelt ut ☺ men for en smak. Så , forrett, laksemousse med grillet tunfisk skive. Nam nam. Hovedrett tok vi Hjort (nyretapp) siden vi skulle lenger nordover og vet vi får masse fersk fisk da. Har ikke smakt bedre. Så, dessert, jeg tok ostefat, herregud så godt. Mannen min tok brownie med rabarbraiskule, syntes det var godt men ingen wow effekt men igjen,her snakker vi smak og behag. Hadde vinpakke, syntes det var grei pris kanskje litt lite i glasset men god vin. Dessert vinen var grei, men , vi drikker i utgangspunktet ikke så mye av den slag hjemme. Til osten var det veldig godt. Vi fikk stadig forklart om maten og litt historie. Kjempehyggelig middags opplevelse. Total inntrykk ble Topp Noch.Har lest noen andre anmeldelser og de som var mest negative synes jeg synd på når jeg tenker på hvordan vi opplevde det, og koste oss med mat og alt.
Tusen takk for en vellykket aften. Kommer tilbake. Hilsen Tone ☺

Takk, Vontralle1
Anmeldt 7. august 2021

Hadde store forventninger til dette stedet. For det første var det fire ulike personer som skulle servere, og de gikk i veien for hverandre. Den ene visste ikke hva den andre gjorde. En stor danske kom med vinmeny og anbefalte en meny bestående av vin til alle tre rettene. Dette viste seg å være et kvart glass hvitvin, et kvart glass rødvin, og et lite glass cider. Tar man literprisen her, koster en flaske over kr 2000 kr.
Velg heller en flaske og ikke la deg lure av vinmenyen. Denne må restauranten tjene mange tusen på hver kveld. Maten var god, men biffen var nesten like tykk som en løvbiff. Vannet vi bestilte først, av den første kelneren, kom til desserten. Nei, la servitøren gjøre jobben sin selv. Dansken og kokken ødela bare og skapte kaos på bordet. Anbefales ikke. Godt over kr 2000kr for løvbiff og noen slurker vin, anbefales ikke. Og når servicen er på bånn itillegg?
Styr unna.

Takk, Inspire815832
Anmeldt 5. august 2021 via mobile enheter

Synes det var litt dyr vinpakke. 2 glass vin-og et glass cider. 495kr.
Maten var god, men desserten var en mislykket creme brule. Fikk heldigvis annen god dessert. Men kun en av oss fikk dessertvin til.
(Etter forespørsel)
Litt skuffet siden en av oss besøkte restauranten i juni og hadde en meget bedre opplevelse.
Fin atmosfære og hyggelige folk som jobber der.

Takk, Explore21115927856
Anmeldt 3. august 2021

Et flott, lite restaurant med utmerket service og betjening. Vi var i Røros på ferie og bestilte bord der. På menyen står det 3 forskjellige 3 retters som fisk, kjøtt eller vegetar. Vi var 4 personer, så derfor ble det bestilt litt av hvert. Alt smakte fortreffelig. Det som var fint at man også kan bestille "drikkemeny", som enten er vin, øl eller alkoholfritt. Restaurantsjefen ta seg tid og presentere rettene sine og kommer med anbefalinger når man er usikker. Det var en fantastisk stemning rundt bordet. Jeg anbefaler dette spisestedet på det sterkeste ☺

Takk, 685franziskan

Reisende som så på Grillhuset Røros, så også på

Har du vært i Grillhuset Røros? Del dine erfaringer!