TripAdvisor
Publiser
Innboks
Søk
Anmeldt 26. april 2019

Det finnes tross alt en rekke større og mindre overnattingssteder på Røros, men på Vertshuset Røros får du et intimt overnattingssted sentralt plassert med mange av de fordelene som noe større hoteller tross alt tilbyr.

I flere år har vi valgt Vertshuset Røros som bosted for påsken. Skal du på ski eller turer, kommer du lett av gårde og med romslig gratis parkering i bakgården. Ønsker du mat eller en barstopp, er Vertshuset Røros uansett en av de beste Røros-stedene å velge. Frokosten er god og du kommer nært på andre gjester i en intim og hyggelig atmosfære. Mange returnerer til Vertshuset, og det er lett å bli kjent med både nye og gamle gjester, men uten at dette virker innpåslitent på noen. Ved å velge Vertshuset Røros kommer du heller ikke mer sentralt til hovedgågaten Kjerkgata, noe som er veldig praktisk spesielt på kalde dager eller korte byturer.

Du kan bo i Rammsgården hvor resepsjon og serveringen finner sted, eller du kan bo i bakgården i Uldvarefabrikken. Den siste er riktignok en betongbygging og tidligere fabrikk, som mangler samme gamle sjarm som hovedbygget i Kjerkgata. Vi har bodd begge steder og kan anbefale begge steder, men vi velger ofte Uldvarefabrikken fordi rommene ofte er større, mange med eget kjøkken og vi får mulighet til også å leve vårt eget tilbaketrukket liv i tillegg kort gange til resepsjon, frokost og natteliv. Bor du lenge og ønsker å lage middag selv i ny og ne, er eget kjøkken og romslig plass viktig. Har du aldri vært på Røros tidligere og på jakt etter rendyrket verdensarv, er Rammsgården trolig å foretrekke.

Restauranten ligger i hovedbygningen i Rammgården i omgivelser inspirert av 1800-tallets borgerskapsstuer på Røros. De serverer blant annet 3 og 6-retters menyer. I nabolokalet Berkel og Bar, kan du også få småretter i en mindre formell kafé og barsetting.

Vertshuset Røros er vårt favorittovernattingssted på Røros og det er vanskelig å finne argumenter for hva som trekker ned. Vertshuset Røros har faktisk så mye sjarm og så mange kvaliteter at dersom – man rent teoretisk – flyttet Vertshuset Røros til et hvilket som helst annet sted eller by i Norge, eller til New York, Paris eller Dubai, ville dette blitt en hitt og favoritt. Vel, kanskje ikke i Dubai?

Dato for oppholdet: april 2019
Takk, NoGy
Anmeldt 11. mars 2019

Vi overnattet her i to netter og hadde ei fin helg. Vi leide rom i "Ullvaren" og fikk ei lita leilighet med gang, kjøkkenkrok, sofagruppe, soveavdeling og bad. Rommet hadde høy standard og var rent. Internettilgangen var også god.

Dato for oppholdet: mars 2019
Takk, 629vegardi
Anmeldt 27. februar 2019 via mobile enheter

I forbindelse med med sykebesøk på Røros sykehus valgte vi Vertshuset. Et sted vi også har bodd på tidligere. Denne gangen bodde vi i de nyoppussede rommene i den gamle ullvarefabrikken. Ganske fint rom. Romslig og med god romløsning. Imidlertid var nettet så svakt at vi måtte basere oss på 4G.

Personalet var greie, men kunne godt tatt et smilekurs. Det er imidlertid også mulig at de var litt slitne etter «Martnan» som hadde avsluttet bare et par dager før.

Vertshuset ligger veldig fint til i Røros. Med gangavstand til alt. Men nå er det også slik at i Røros er alt gangavstand til alt.

Positivt at vi fikk inn en ekstra seng til en 4-åring. Samt at minikjøkkenet inneholdt poser med kaffe og te samt vannkoker.

Dato for oppholdet: februar 2019
Takk, Ossy007
Anmeldt 11. november 2018 via mobile enheter

Vertshuset har særpreg og ligger midt i Kirkegata. Hyggelig betjening og god service. Hvis du ikke ønsker å bo på et vanlig «industripreget» hotell og heller ønsker å bo på et vertshus er dette stedet du bør bo!

Dato for oppholdet: november 2018
Takk, John_Moen
Anmeldt 20. oktober 2018 via mobile enheter

Spiste oktobermeny (seks retter) med helt nydelig lokal mat. Det serveres lokale produkter som gjør hele bespisningen til en liten opplevelse.
Rommene var av enkel standard. Gode senger og hyggelige omgivelser.

Dato for oppholdet: oktober 2018
Takk, Kafjeld