Flotte gruvehistoriske utstillinger og audioguide

For historieinteresserte er dette et must. Drakthistorisk utstilling var veldig interessant og god... les mer

Anmeldt 21. juni 2022
418karib
Horten, Norge
Spennende historie

Historien om Røros er fascinerende og spennende. Vi har reist mye i Norge, men også til kjente og... les mer

Anmeldt 18. april 2022
TravelingFromNorway
Nittedal, Norge

2025 av 199 anmeldelser
Anmeldt 6. juli 2020 via mobile enheter

Vil anbefale byvandring på Røros med utgangspunkt i Smeltehytta. Billetter kjøpes i museet. Fint for hele familien. Ca en time. Super oppsummering når det gjelder Røros sin historie.

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, andreashU2780VO
Anmeldt 26. juni 2020

Fin utstilling i kjelleren men maleriutstilling i galleriet der hørte ikke sammen ed resten. Når en vet hvordan arbeiderne jobbet før så var utstillingen der usmakelig.

Dato for opplevelse: juni 2020
Takk, Elin Heidi S
Anmeldt 21. februar 2020

Fint museum. Interessant og lærerikt. Film på både engelsk og norsk var interessant. Liten kafe i selve museumet og en liten butikk.

Dato for opplevelse: februar 2020
Takk, Elise W
Anmeldt 19. januar 2020 via mobile enheter

Vi hadde en flott tur på museet. Det var veldig spennende og interessant å få se litt historie om Bergstaden Røros. Anbefaler dette både for barn og voksen.

Dato for opplevelse: januar 2020
1  Takk, siwhelener
Anmeldt 30. desember 2019 via mobile enheter

Kjempegøy å gå å kikke her oppe blant godt bevarte bygg og her vi jo og Nord-Europa eneste ørken og (fra slagghaugene)! Og her rundt var det jo de spilte inn i vert fall en serie i Pippi Langstrømpe sine barneserier (for voksne og)

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, RoaldH4