Bestill på forhånd
Hvorfor bestille på Tripadvisor?
  • Høydepunkter på turen og hele reiseruten
  • Enkel bestilling på Internett
  • Laveste pris garantert

Ulike måter å oppleve Rørosmuseet Smelthytta på
Anmeldt 16. juli 2020 via mobile enheter

Et viktig, innholdsrikt og omfattende museum som skaper uvurderlig kontakt med fortiden.
Spennende lagt opp med fantastiske modeller av hele bergverksdriften.
Selve smeltehytta maner frem bilder fra et nådeløst hardt kapittel i vår tidlige industrihistorie.
Spennende for store og små!

Dato for opplevelse: juli 2020
1  Takk, 248wolfgangp
Anmeldt 6. juli 2020 via mobile enheter

Vil anbefale byvandring på Røros med utgangspunkt i Smeltehytta. Billetter kjøpes i museet. Fint for hele familien. Ca en time. Super oppsummering når det gjelder Røros sin historie.

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, andreashU2780VO
Anmeldt 26. juni 2020

Fin utstilling i kjelleren men maleriutstilling i galleriet der hørte ikke sammen ed resten. Når en vet hvordan arbeiderne jobbet før så var utstillingen der usmakelig.

Dato for opplevelse: juni 2020
Takk, Elin Heidi S
Anmeldt 21. februar 2020

Fint museum. Interessant og lærerikt. Film på både engelsk og norsk var interessant. Liten kafe i selve museumet og en liten butikk.

Dato for opplevelse: februar 2020
Takk, Elise W
Anmeldt 19. januar 2020 via mobile enheter

Vi hadde en flott tur på museet. Det var veldig spennende og interessant å få se litt historie om Bergstaden Røros. Anbefaler dette både for barn og voksen.

Dato for opplevelse: januar 2020
1  Takk, siwhelener