Bestill på forhånd
Hvorfor bestille på Tripadvisor?
  • Høydepunkter på turen og hele reiseruten
  • Enkel bestilling på Internett
  • Laveste pris garantert

Ulike måter å oppleve Rørosmuseet Smelthytta på
Anmeldt 3. august 2020

Museet er nesten overveldende og er et must når man besøker Røros. Omgivelsene og utstillingene er imponerende uten at man forenkler det hele med moderne digitale pedagogiske tilnærminger. Her er det modeller, ekte utstillinger og ekte vare hele vegen. Man sitter igjen med dyp ærefrykt for de arbeiderne som bygget opp dette unike samfunnet. Musset formidler deres historie og bragder på en svært god måte. Anbefales!

Dato for opplevelse: juli 2020
3  Takk, Lars Vagle S
Anmeldt 3. august 2020 via mobile enheter

Interessant nok representasjon av det ufattelige arbeidet som ble gjort i gruvene. Men kjedelig for små barn som ikke helt skjønner modellene osv. Sikkert bedre om man følger en omvisning. Hadde vært fint om butikken solgte bergarter fra Norge i stedet for kun krystaller fra Afrika og Asia når man først besøker et bergverksmuseum.

Dato for opplevelse: august 2020
1  Takk, Pia75
Anmeldt 1. august 2020 via mobile enheter

Smeltehytta var et av våre første stopp når vi kom til Røros og besøket var verdt pengene. Selv om man kunne se at museet hadde vært der en god stund så var det på en måte passende også. Men om det oppdateres så kommer jeg definitivt tilbake

Dato for opplevelse: august 2020
Takk, ingeridt
Anmeldt 30. juli 2020 via mobile enheter

Vi kjøpte billett til museum og fikk gratis tur med guiden i byen. Det er veldig verdt å gjøre dette. Vi gikk i gatene sammen med guiden og han fortalte oss mye interessant om byens historie. Blant annet stakk vi innom i Røros kirke. Etter at vi har gått i gatene, besøkte vi museum. Der kan man se hvordan produksjon av kobber skjedde. Det er utstilt modeller av prosesser.

Dato for opplevelse: juli 2020
2  Takk, Lena_Oslo
Anmeldt 22. juli 2020 via mobile enheter

Dette er en viktig del av vår historie. Etter et besøk i gruva er dette en naturlig del av historien. Flotte modeller bygd opp av gruvesamfunnet. Verdt et besøk etter en tur i gruva. Spennende kunstutstilling får du med på besøket

Dato for opplevelse: juni 2020
2  Takk, HCMy