“Fristende og kort meny, elendig gjennomføring.”

Bergstadens Hotel Restaurant
Vurdert som nr. 23 av 29 Restauranter i Røros
Anmeldt 5. august 2020

Vi hadde lest Tripadvisors anmeldelser, og hadde egentlig tenkt å spise et annet sted, men da vi ankom hotellet, syntes vi menyen så god ut. Elgbiff med rosenkål, sopp, bacon og andre grønnsaker fristet. Til forrett valgte vi soppsuppe og røkt ørret.

Det første vi stusset på var at vi ikke fikk servert noe godt brød først eller til forrettene. Da vi ba om det, fikk den stakkars servitøren utdelt noen biter flatbrød. Ser man bort i fra det, var forrettene greie nok.

Skuffelsen kom med hovedretten. Elgkjøttet hadde sikkert vært godt en gang. Det var det ikke nå. Det var tydelig at kjøttet var stekt for en god stund siden. Det lå en brun og tørr hinne over det hele, og alt på tallerkenen var lunkent. Og kjøttet var tørt tvers igjennom. Grønnsakene lå som en brun klatt til dels under elgkjøttet. Den klatten var ikke stor. Rosenkålen var helt utkokt og smakløs. Baconbiten var forsvinnende liten. Dette kostet oppunder 400 kroner. Forretten kom på over 100 kr.

Hvem var denne kokken? Har han utdannelse i det hele tatt. Har ansvarlig for hotellet over hodet prøvd maten som serveres? Hvordan går det an å servere slikt til sine gjester? Vi var sultne og slitne etter en lang biltur så vi spiste opp. Vi kunne hatt lyst på dessert fordi vi var ikke blitt mette. Men vi tok ingen sjanse på desserten.

Overpriset og dårlig. De to stjernene går til servitøren som gjorde sitt beste. Kjøkkenet får stryk.

Vi besøkte Bergstaden hotell 22.7. 2020

3  Takk, Lasse C

Anmeldt 4. august 2020

Vi fikk anbefalt restaurantens tre-retters meny og ingen av rettene ga inntrykk av et profesjonelt kjøkken. Siste rett ble rett og slett kun smakt på.

Litt mer hvorfor forferdelig,
- kun to vin og velge mellom (rød og hvit) - fortsatt vanskelig for å tro på det
- alle tre retter manglet smak, den første skulle ha vært sopp, den andre smak av kjøtt og den tredje rabarbra og jordbær
- ble aldri spurt om hvordan vi ville ha kjøttet tilberedt
- kjøttet var kaldt og hadde en farge vi tidligere ikke har vært borti
- potetene var kalde
- manglende service

Summen var dårlig fagkunnskap på alle nivåer, dessverre.

Dato for besøk: august 2020
1  Takk, 678camillan
Anmeldt 31. juli 2020 via mobile enheter

Kun to hovedretter der begge var kjøtt. Smakløse, fet saus, ikke stekeskorpe på kjøttet. Maten kom fort, hyggelig kelner.

Takk, 73kjerstip
Anmeldt 28. juli 2020 via mobile enheter

Spiste middag her igår . Har vært her flere ganger , alltid topp mat og service . Ble litt skuffet denne gang over hovedretten , Ytrefilet av okse med peppersaus . Dårlig smak på sausen og det manglet to av de grønnsakene som sto som tilbehør på menyen . Så ett minus denne gang .

1  Takk, Irene J
Anmeldt 18. juli 2020 via mobile enheter

Skuffende service og skuffende mat, overhodet ikke verdt prisen! Vi bestilte 3 okse ytrefilet, ble aldri spurt om hvordan vi ønsket dem stekt. Maten kom raskt, alle biffene var nærmest gjennomstekte og ikke noe var skikkelig varmt! Vår kelner fremsto kunnskapsløs og uinteressert. Kommer ikke til å spise her igjen.

1  Takk, tnlrb

Reisende som så på Bergstadens Hotel Restaurant, så også på

Har du vært i Bergstadens Hotel Restaurant? Del dine erfaringer!