“Høy kvalitet på mat og service”
Anmeldelse av Brasseriet Roros Hotell

Brasseriet Roros Hotell
Vurdert som nr. 6 av 30 Restauranter i Røros
Anmeldt 4. februar 2019

1. juledag er "alt" stengt på Rorøs, med unntak av hotellrestauranter. Og der vi bodde, var det et svært dårlig mattilbud - spesielt når man ønsker lokale råvarer og kvalitet. Vi lette litt og fant heldigvis Brasseriet på Røros hotell. Fantastisk mat. God vin og super service. Da vi så at servitøren var sommlier, benyttet vi oss av hennes anbefalinger. Nydelig mat og drikke. Selve hotellet er ikke særlig sjarmerende; men i denne restauranten hadde fått til et hyggelig miljø. Verdt et besøk!

Takk, Margareth H

Anmeldt 2. oktober 2018

Vi hadde kommet hjem fra en 5-dagers fottur i Femundsmarka og ønsket å avslutte dette med et par timer i Røros Hotels bad- og velværeavdeling og en god middag på hotellets restaurant Brasseriet.
Etter et herlig bassengopphold ble vi henvist et koselig bord i trivelige lokaler av en hyggelig hovmester. Jeg har tidligere hatt både gode og dårlige opplevelse på denne restauranten og var litt spent.
Vi var tre personer som valgte nesten de samme rettene fra en spennende meny: Til forrett valgte vi alle sashimi av ørret med sitron- og agurksaus, tartar av jordbær, cherrytomat, syltet løk med oregano og appelsin. Dette viste seg å være en helt fantastisk forrett – kanskje en av de beste jeg noen gang har fått servert. Sammen med et glass Sancerre til ble dette en herlig start.
Til hovedrett bestilte vi alle oksekjake med potetpurré, trøffel og parmesankjeks. Alternativene var stekt torsk eller mørbrad av rein.
Oksekjaken viste seg å være perfekt tilberedt og sammen med tilbehøret ble dette en fantastisk smaksopplevelse. Utrolig godt. Og parmesankjeksen – for en overraskelse!
Vår hyggelige servitør anbefalte en portugisisk vin fra Douro til denne retten, nærmere bestemt en Meruge. Dette var en ypperlig vin som sto glimrende til de kraftige smakene fra hovedretten. Glimrende! Også måten servitøren serverte og presenterte vinen på bidro til å heve helhetsopplevelsen. Elegant!
Til dessert valgte to av oss sjokolademousse med sorbet av pasjonsfrukt, en av oss valgte ostekake med kokos, mangosorbet og multer. En god muskadet passet god til og en perfekt kopp kaffe avrundet et glimrende måltid – langt bedre enn jeg hadde forventet. Dette skal restauranten være stolt av. Samtidig ble jeg stolt over at vi kunne få et så godt måltid på en restaurant i min hjemkommune.
Det hele ble toppet av at kokken på vår forespørsel kom til bordet og ga oss oppskriften på den fantastiske parmesankjeksen.
Hjertelig takk for et ypperlig måltid.

Dato for besøk: august 2018
Takk, Wiktor H
Anmeldt 30. september 2018 via mobile enheter

Spiste sashimi til forrett, reinsdyrmørbrad til hovedrett (så mørt!!) og en fantstisk sjokolademousse og like fantstisk ostekake med kokos til dessert. Beste desserten jeg noen gang har spist! Meget dyktig og kunnskapsrik servitør. Bør absolutt dra innom her hvis man er på Røros :)

Takk, 986lene
Anmeldt 22. september 2018 via mobile enheter

Vi valgte å spise på hotellet da været var ufyselig, og det viste seg å være et utmerket valg! Vi spiste treretter bestående av salat med elgkjøtt, reinsdyrmørbrad, og ostekake/sjokolademousse med vin og øl til. Servitøren var oppmerksom og kunnskapsrik, og kombinasjonen av mat og drikke var ypperlig. Vi har aldri spist bedre reinsdyrkjøtt!
Et helt fantastisk godt måltid. Hit kommer vi tilbake!

1  Takk, veronicao448
Anmeldt 31. juli 2018 via mobile enheter

Veldig god indrefilet av rein med gulrot og pastinakk. Møreste reinskjøtt noengang har spist.

Hyggelig og fagkyndig servering

Dato for besøk: juli 2018
1  Takk, 794gunnard

Reisende som så på Brasseriet Roros Hotell, så også på

Har du vært i Brasseriet Roros Hotell? Del dine erfaringer!