“Fint utendørs”
Anmeldelse av Peder Hiort Mathus

Peder Hiort Mathus
Vurdert som nr. 20 av 30 Restauranter i Røros
Anmeldt 13. juli 2021 via mobile enheter

Deilig uteservering på enkle trebord og benker.
Bestilling via app virker raskt og greit.
Ingen munnbind eller spriting av bord mellom gjestene. Ketsjup og sennep ble flyttet fra bord til bord.
Reinbiff og tournedos var helt ok.

2  Takk, QExcellent

Anmeldt 11. juli 2021

Vi var her i fjor vinter (2020) og fikk veldig bra mat. Var igjen innom Røros og tenkte det var et trygt valg men bommet dessverre fullstendig der. Må helt klart ha fått ny kokk for det greiene vi fikk var bare dårlig.

Dønn gjennomstek burger (ba om medium) med enkel salat. Tørt brød der de hadde sølt saus "all over". Grei frites trekker opp fra strykkarakter.
Greit kjøtt (biff) men samme triste tilbehør som til hamburgeren.

Servicen var grei, de gjorde så godt de kunne men glemte mye og var tilbake flere ganger med spørsmål om hva vi skulle ha samt hvordan det skulle være stekt. Drikke ble glemt et par ganger men de ordnet det når vi gjentok bestillingen.

Egentlig helt utrolig hvor fort et sted kan forfalle. Like utrolig at det var helt fullt en dag tidlig juni:-(

Takk, LasseS_11
Anmeldt 8. juli 2021 via mobile enheter

Ok, men standard pizza. Tournedos var god og litt artig med sauce Diane - en sjeldenhet på menyer. Dessverre en totalt uspiselig risotto. Virkelig elendig og utrolig dårlig av et profesjonelt kjøkken.

Takk, Discover11627793970
Anmeldt 7. juli 2021

Vi bestilte pizza og øl, men ølen var det beste under middagen. Kjipe pizzaer med ferdigbunn og ferdig kuttet skinke/bacon på. Fjellpizza med rein hadde vi store forhåpninger til. Men hva har frisk salat, to skiver agurk og to tykke skiver tomat å gjøre sammen med rein og fjell å gjøre?

Vi satt ute, men bordene ble ikke spritet mellom hver bordsetting, servitørene brukte ikke munnbind, salt/pepper/ketchup ble flyttet mellom bordene uten spriting og fant heller ikke noe håndsprit å bruke.

Takk, Heiieh
Anmeldt 6. juli 2021

Vi, familie på fem mellom 15 og 60år, kom dit litt etter kl 20 en tirsdag i begynneklsen av juli. Kort ventetid på at bordene ble ryddet og desinfisert. Vi bestilte reinsdyrbiff, Saltimbocca, to burgere og en pepperonipizza. Drikken kom på bordet, en øl fra Dahls som ikke var kald nok, som var langt under 0.6 streken og som bar preg av å ha stått tappet en stund før servering - blass og død helt uten skum. Et glass rødvin som bare må ha vært i underkant av 1/6 flaske, samt tre brus med is som var OK. Biffen ble bestilt lite stekt, men kom som knapt medium, stekegraden var allikevel ikke det verste. Rosenkålen var bortimot kald, de ovnsbakte potetene med parmasan var kalde i midten, noe som betyr at de var oppvarmet, og at de hadde den litt ufriske vasne konsistensen som skiller de fra mer fersklagde varianter. Sausen var en litt pregløs kraftbasert variant med OK soppbiter og en litt kornete jordskokkpure der de nok hadde spart på fløten. Saltimbocca'en var bra, men i stedet for en ekte kraft/vin-saus, var det en form for jevning involvert - noe som er litt billig til prisen. Burgerne var greie, men noe dyre da de ikke bød på noe ekstra utover OK pommes frites. Pizzaen var liten til prisen, bunnen var definitivt ikke ferskbakt og dermed kompakt og helt uten luft og spenst langs kantene og alle andre steder. I sum var dette besøket en form for litt avansert veikro vi kan krysse av som been there done that - og som vi ikke trenger å gjenta. Vi hoppet over desserten og satte kursen for hytta der kald Freia melkesjokolade fra kjøleskapet garantert ikke ville skuffe!

1  Takk, joernbh

Reisende som så på Peder Hiort Mathus, så også på

Har du vært i Peder Hiort Mathus? Del dine erfaringer!