“Fantastisk middag”

Hovde Gård Restaurant
Vurdert som nr. 1 av 10 Restauranter i Brekstad
Kjøkken: Norsk
Anmeldt 10. august 2021

Vi hadde fått bord i Fjøset. Her ble vi ønsket velkommen av en ung mann som viste oss bordet og ga oss menyen. Menyen var spennende. Vi trengte litt råd både med mat og vin og fikk utmerket service og gode anbefalinger.
Forretten var Matjessild XO - kunne gjerne spist en til av den. Har fått oppskriften og bestilt sild via hotellet. Best matjessild middagen(forretten) jeg har spist! Vi fortsatte med Gratinert Klippfisk som var like god. Besøket på Låven ble en fin opplevelse på vår 8 dagers rundtur i Norge

1  Takk, Victor R

Anmeldt 22. juli 2021

Maten var for så vidt grei. En slags gryte, men kjedelig på smak.
Treg betjening. Frister ikke til gjentagelse.

Takk, 680terjes
Anmeldt 31. oktober 2020

I utgangspunktet hadde vi bestemt oss for å ha bryllupsmiddagen på Hovde Gård i 2021. Vi måtte bare dobbeltsjekke hvilken meny vi skulle velge.Vi hadde booket bord for to og valgte å prøvespise
1 stk. meny 1 og 1 stk meny 2.

Hovde Gård var staselig pyntet med kranser og stjerner når vi ankom. Vi gikk inn i resepsjonen og fikk der vite at grunnet en konfirmasjon, måtte vi spise i «Fjøset». Litt skuffet gikk vi over gårdsplassen inn til restauranten. Ble positivt overrasket når vi kom inn, da det var en lun atmosfære i lokalet.

Helhetsinntrykket av maten var imidlertid midt på treet. Vi var begge enige i at rettene kunne ha smakt mer. Vi fikk passende viner til forrettene, men vinen overdøvet smaken til hovedrettene.

Servicen var god til og med at varmretten blitt servert. Etter dette fikk vi ikke noe spørsmål om det smakte godt, eller om vi ønsket noe mer.

Det som virkelig trakk ned var Røroskjøtt på to måter der ytrefileten var seig som tyggis. Det gikk ikke å skjære i gjennom kjøttskivene. Når vi omsider fikk mulighet til å påpeke dette til servitøren fikk som svar: «De pleier alltid å være sånn».

Ganske utrulig! Dette ble en stemningsdemper.
Vi hadde planen klar, men begynte med én gang å tenke på alternative festlokaler. Vi kan ikke ta risikoen om at våre gjester skal være nødt til å få servert en slik hovedrett.

En liten opptur var desserten med popcorn, kanel-is og eple. Den var både morsom og rik på smaker.

Det virket ikke som at det var spesielt viktig å selge seg inn, hverken i service eller i smaksopplevelser.
Nei takk, vi tar bryllupsselskapet en annen plass.

Dato for besøk: oktober 2020
Takk, 101kentl
Anmeldt 24. september 2020

Valgt å prøve denne på kveld 2 under en weekend på Brekstad, etter en fullstendig skandale med Restarant Melissa kvelden før.

Hadde ikke regnet med at det var fullt, da vi var der forholdsvis tidlig på kvelden. Men burde definitivt ha bestilt bord på forhånd! Til tross for at vi ikke hadde det, ordnet den hyggelige og gjestfrie betjeningen heldigvis et bord til oss. Ikke verdens mest innholdsfulle meny, men det trengtes heller ikke da rettene som fantes var godt varierte og alle så fristende ut. Vi gikk for å prøve hver vår rett og valgte spareribs og hjemmelaget hamburger. Vi fikk drikken fort, og fikk også servert noen biter med et helt fantastisk godt focaccia brød mens vi ventet på hovedrettene.

Og hovedretten kom også ganske fort, spesielt med tanke på hvor mange gjester det var i lokalet. Rettene var begge godt presentert, og det var gode store porsjoner. Maten smakte helt fantastisk, og vi ble gode og mette. Lokalet var kjempekoselig, med en skikkelig positiv og god atmosfære. Ikke var det så dyrt heller. Kommer garantert til å spise der igjen, og da skal vi bestille bord på forhånd!

Dato for besøk: september 2020
Takk, 616espeng
Anmeldt 20. september 2020 via mobile enheter

Vi ble overrasket over hvor flott det var på Hovde Gård - gårdstunet var rett og slett staselig vi spiste i Fjøset og alle var fornøyd med både middag og dessert - noe for enhver smak - koselig med «Husmann» på menyen. Kjekt å bli servert av servitør som en ser kan servere og skjenke vin kommer garanter tilbake neste gang vi er i Brekstad - da overnatter vi her også

Dato for besøk: september 2020
1  Takk, Ingelinn

Reisende som så på Hovde Gård Restaurant, så også på

Har du vært i Hovde Gård Restaurant? Del dine erfaringer!