Kongernes Jelling

Fin utstilling om vikingtiden. Avansert teknologi i bruk. Gratis inngang, og stille og rolig... les mer

Anmeldt 7. august 2018
Gry H K
Utrolig museum!

Anmeldt 26. juni 2017
lilleand
Skien, Norge

Anmeldt 26. juni 2017 via mobile enheter

Veldig flott og lærerikt museum. Mange spennende ting man kan ta på, og lære. Kikkertene på taket, som tar deg tilbake i tid anbefales!

Dato for opplevelse: juni 2017
Takk, lilleand
Anmeldt 26. juni 2017 via mobile enheter

Veldig spennende område, men steinene, haugene og kirken. Museet er utrolig moderne. Kikkertene på takterrassen anbefales. Der kan du stille tiden tilbake.

Dato for opplevelse: juni 2017
Takk, lilleand
Anmeldt 9. februar 2017

Som museumsfantast har jeg besøkt all verdens museer og selv om Kongernes Jelling er et opplevelsessenter uten store gjenstandssamlinger så er dette stedet for en fantastisk museumsopplevelse utenom det vanlige.
Designen er sober og lavmælt, men de interaktive elementene, lyd og lys gir fortellingene mye mer liv enn mange mer tradisjonelle utstillinger. Likte spesielt godt tegneroboten som tegnet på veggen i inngangen og ikke minst videoprojeksjonen som gjorde at man selv kunne virtuelt gå inn i døden som viking!
Barna på 2 og 5 syntes det var litt mørkt og skummelt, men likte godt alt man kunne ta på. De voksne kunne godt vært der hele dagen:)
Husker ikke om var noen app som gjør at man kunne fortsette besøket hjemmefra, men skulle jeg gjerne hatt -for dette stedet skulle jeg gjerne vendt tilbake til oftere enn det er fysisk mulig.

Dato for opplevelse: juni 2016
Takk, Olaug Irene R
Anmeldt 18. september 2016 via mobile enheter

Dette var ein god opplevelse! Utstillingen er både inne og ute. Først kan man bli kjent med historien og så ut å se på der husene stod. På taket står det kikkert, hvor du kan se tilbake i tiden!

Dato for opplevelse: juli 2016
Takk, Andrea K
Anmeldt 30. juli 2016 via mobile enheter

Vi var kun ute (museet stengt), men var fornøyde med området. Det er kjekt å få med seg en del av historien vår om du er i nærheten!

Dato for opplevelse: juli 2016
Takk, 109KarlS