Gratis avbestilling frem til 27.08.22
eDreams
2025 av 409 anmeldelser
Anmeldt 1. august 2021

Vi var på Norges ferie for å oppleve gode hoteller og restauranter. Hadde dialog i forkant med en av hotellets ansatte at jeg ønsket ett oppgradert historisk rom med utsikt. Da vi kom var jeg litt skuffet over selve hotellet som er ganske slitt. Rommet jeg først fikk var så nedtur og hadde ikke noe med historisk rom å gjøre. Gamelt bitte lite rom som så ut som en brakke, Så jeg klaget og hun var enig at dette ikke var det jeg hadde bestilt så fikk nøkler for å se på 2 andre rom som var litt bedre men ikke det jeg hadde forventet. Det er gamle slitte rom som trenger oppussing og badene er gamle og slitte. Sengene er 75 cm så i smalestes laget. 1945 kr er i meste laget for et slikt rom.
Utsikt til hagen hadde vi og der var det full rulle med konsert som heldigvis sluttet kl 23 da vi var slitne etter lang biltur.
Middagen begynte dårlig med en tørr liten kongekrabbe fot til 225kr. Minste forrett vi noen gang har fått til en slik pris! Hvalbiffen var derimot veldig god!
Av historiske hoteller som jeg reiser rundt for å besøke var dette en stor skuffelse.

Romtips: Kanskje be om rom i den nye delen og ikke mot hagen da ofte konserter der.
Takk, irenesF9555HW
Ellen Strand, Daglig leder på Fru Haugans Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 10. august 2021

Kjære irenesF955HW,

takk for din tilbakemelding. Det var leit å høre at vi ikke leverte som forventet denne gangen. Det tar vi så absolutt til etterretning og lover forbedring. Vi håper dere gir oss en ny sjanse til å vise hva vi kan!

Vennlig hilsen

Anmeldt 31. juli 2021

Koselig hotel - god service. Vi spiste i restauranten om kvelden og maten svarte til forventningene - meget høy standard på maten og spesielt god logistikk og service i restauranten. Vi følte oss velkommen fra første stund.

Takk, Matogkultur

Kjære Matogkultur,

tusen takk for en veldig hyggelig tilbakemelding. Det var flott å høre at dere hadde en fin opplevelse i Restaurant Ellen.

Velkommen tilbake til oss!

Mvh

Anmeldt 22. juli 2021 via mobile enheter

Helt ok hotell, men hvor er den siste av fire stjerner lurte vi på? Vi oppgraderte til superior rom, med to senger. Vi fikk et lite rom med to 75 cm senger, og et bad som har sett bedre dager. Toalettpapiret var som sandpapir (vi kjøpte inn eget), to Torky-dispensere med ukjent type såpe. Et stort badekar uten noe form for antiskli og langt ned til gulvet.
Med over kr 2100 natten og et av de Historiske hotellene, så ble vi veldig skuffet.
Frokosten var helt ok, ikke noe vi vil huske.
Betjeningen var hyggelig, og vi fant alltid en hyggelig person i resepsjonen.
Vi besøkte også restauranten Ellen som nå var i Hagestuen som heller ikke levde opp til forventningene. Kalde tallerkner så maten ble kald på få minutter, og håpløs treg betjening. Ventet 45 min for å få dessert-meny!
Oppsummert: god beliggenhet, hyggelig betjening, men ikke verdt prisen.

Takk, Ingrid H

Kjære Ingrid H,

Takk for din anmeldelse. Vi er glade for å få feedback selv om denne ikke var så positiv som vi kunne ønske oss. Vi vil gå gjennom det du skriver for å se hva vi kan gjøre for å levere bedre fremover.

Vi håper å se deg hos oss ved en senere anledning.

Mvh

Anmeldt 22. juli 2021 via mobile enheter

Sjarmerende hotell ved Sjøgato i Mosjøen. Rommene er helt greie, men trenger nok en oppshining snart. Spiste i hovedrestauranten. Meget god mat. Har prøvd kongekrabbe, røye, kveite, kval, pavlova og karamellpudding. Bortsett fra Vega Havhotell og Nusfjord finner man ikke bedre hotellmat i Nordland. Vinlisten er i korteste laget, men godt utvalg av dessertvin på glass. Personlig og interessert service som er litt presset når det er på det travleste. Fin bar på sjøsiden som har gode drinker. Også bra at maten for de minste holder god standard. Frokosten er standard norsk hotellfrokost som man gjerne kunne ha gjort noe mer ut av.

Romtips: Spis pepperbiff av hval.
Takk, hskogvoll

Kjære hskogvoll,
så hyggelig å lese at du er fornøyd med oppholdet ditt og at maten fra Restaurant Ellen smakte. Du er hjertelig velkommen tilbake til Mosjøen Og Fru Haugans Hotel!

Med vennlig hilsen

Anmeldt 16. juli 2021 via mobile enheter

Mye fratrekk for relativt dårlig service og at rommet over museumet (familierom) ikke var særlig å skryte av. Ble bl.a mye bråk på kveldinga/natta. Det hjalp vel heller ikke særlig på at det var konsert/fest på hotellet den kvelden vi var der.
Pluss for god frokost og en liten bedring i servicen der

1  Takk, MagnarMeslo

Hei Magnar,

og takk for at du tok deg tid til å gi en tilbakemelding etter ditt opphold på Fru Haugans Hotel. Det v ar hyggelig å høre at frokosten falt i smak, men leit at dere hadde opplevelser som trakk ned helhetsopplevelsen.

Det kan virke som dere var der under Festspillene Helgeland. Da er det mye som skjer i byen og konsert i hotellhagen. Det kan medføre en del støy og det beklager vi. Rommet dere bodde på holder til i Sjøgatas eldste hus og vi har prøvd å holde det i en historisk stil. Om det er noe vi kunne ha gjort annerledes der hadde det vært supert å få tilbakemelding på det.

Jeg håper dere kommer tilbake!

Med vennlig hilsen
Ellen, hotelldirektør