Historiske Sjøgata i Mosjøen
Bestill på forhånd
Hvorfor bestille på Tripadvisor?
  • Høydepunkter på turen og hele reiseruten
  • Enkel bestilling på Internett
  • Laveste pris garantert

Ulike måter å oppleve Historiske Sjøgata i Mosjøen på
Anmeldt 18. juli 2020 via mobile enheter

Veldig godt bevart uten å være for pynter, rett og slett autentisk. Sjarmerende. Hyggelige spisesteder. Mye kunstgallerier.

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, Nomad241649
Anmeldt 30. juni 2020 via mobile enheter

Flotte trehus med mange koselige cafeer. Bruk litt tid på å gå rundt og kjenn på følelsen av gamle dager. Se på detaljene på byggverkene og ta en kaffe!

Dato for opplevelse: juni 2020
Takk, 336gj_rans
Anmeldt 27. oktober 2019 via mobile enheter

Gikk å så meg litt om i Sjøgata en høstdag i Oktober. Utrolig bra at historiske, gamle bygninger blir tatt vare på. Viktig at de ikke blir modernisert, men forblir slik de var når de ble bygget. At de blir brukt som for eksempel spisesteder er bare bra etter min mening, da jeg blir de vedlikeholdt. Og folk ser at slike bygninger fremdeles kan brukes. La og merke til at det i en bygning var en bruktbutikk/landhandel, da får nye generasjoner se gjenstander som ble brukt for mange år siden. Og det er svært viktig at biltrafikk blir begrenset så mye som mulig, det var jo ikke vanlig med biler i denne gata opprinnelig.

Dato for opplevelse: oktober 2019
2  Takk, 8610Steinar
Anmeldt 8. september 2019

Det var en fin opplevelse å være i Mosjøen, du kommer alltid i kontakt med trivelige mennesker som gladelig forteller om byen.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, ReidarM18
Anmeldt 26. juli 2019

Å spasere i Sjøgata, er som å rusle tilbake i tid. Fantastisk fine hus som er tatt vare på. Hyggelige spisesteder på rekke og rad og en del koselige butikker.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, annegunnp2016