Privat WW2-tur i Westerplatte, Gdansk og Stutthof inkludert lunsj

fra
USD 148,50
per voksen
Sjekk tilgjengelighetSe fullstendig produktinformasjon

Ulike måter å oppleve Westerplatte på
Anmeldt 18. november 2019

Et flott historisk sted. Jeg tror at alle i verden burde være interessert i polakkens historie. Jeg anbefaler med en guide

Dato for opplevelse: september 2019
Takk, m_sven_13
Anmeldt 14. juli 2019 via mobile enheter

Westerplatte var det stedet første verdenskrig startet i Europa, 01.09.1939. Det ser ut som de holder å renovere større deler av området. Flere steder var inngjerdet med skilter og diverse informasjon på Polsk.

Vi tok båten tur/retur fra Gdansk sentrum, gamlebyen. Vi brukte 4 timer på turen, leste det meste av de utendørs montrene med stor interesse. Kikket på minnemonument som var verdt turen alene.

Et skremmende og på samme tid fasinerende bygg var forlegningene som man kunne gå inn i flere etasjer... Bygget var bombet og det var litt rart å gå innimellom all den ødelagte betongen, og samtidig se hvor mye den tålte. Ingen ble skadet i bygget under bombingen...

Dato for opplevelse: juli 2019
3  Takk, artfarmcity
Anmeldt 5. mai 2019 via mobile enheter

Det var her ute at tyskerne avfyrte det første skuddet i 2 verdenskrig i september 1939. En liten polsk avdeling sto i mot i noen dager men måtte overgi seg.
Her er det bygget opp minneplasser og man ser rester av den gamle garnisonen. Et flott område å ta båten ut til.

Dato for opplevelse: mai 2019
Takk, Terje J
Anmeldt 11. oktober 2018 via mobile enheter

Hjelpe meg. Snakk om kjedelig affære. Turen ut med båten var kjekk for å få oversikt. Men selve Westerplatte var et langt gjesp. Her startet angrepet på Polen og andre verdenskrig 01.09.1939.

Dato for opplevelse: oktober 2018
Takk, 338clausr
Anmeldt 16. september 2018 via mobile enheter

Fin båt tur ned elva, opplysende om Gdansk sin historie. Westerplatte forteller mye om byens sentral plass i Østersjøen og krigens innledning. Den polske befolkningens stolthet.

Dato for opplevelse: september 2018
1  Takk, trondr571