Museum of the Second World War (Muzeum II Wojny Swiatowej)

Ulike måter å oppleve Museum of the Second World War (Muzeum II Wojny Swiatowej) på
Anmeldt 9. desember 2018 via mobile enheter

Veldig flott museum med mye filminstallasjoner, bilder og remedier fra andre verdenskrig. Museet er nede i en mørk kjeller. Ble litt retningsvill, men man ble geleidet gjennom hele utstillingen. Arkitektonisk var museet spennende utformet og verdt et besøk.

Dato for opplevelse: desember 2018
Takk, tberg4
Anmeldt 8. desember 2018 via mobile enheter

Lei audioutstyr da museumet er et interaktivt museum. Jeg er over gjennomsnittet interessert i 1 og spesielt i 2 verdenskrig, så med det i bakhodet har jeg mye kunnskap om alt sammen. Men likevel var det BRA å få tilbringe noen timer her. Fikk se ekte tanks, våpen, en bygget gate slik det var den gangen, og mange andre store og små ting fra både den gangen sivile til militært utstyr. Historien om krigen og livet fortelles på en fremragende måte. Jeg anbefaler på det sterkeste å besøke museumet når du er i Gdansk. Personalet var også hyggelige og flinke så dette ble en meget god opplevelse!

Dato for opplevelse: desember 2018
1  Takk, 767juliani
Anmeldt 3. desember 2018

Museum ligger rett ved gamlebyen og lett kjennelig med sin spesielle arkitektur. Med bruk av hodetelefon og lydguide får man en fantastisk og interessant historie opplevelse helt fra 1. verdenskrig og gjennom hele 2. verdenskrig. Presentert på flott måte. Det eneste som trekker ned er sure og gretne ansatte i billett skranke.(som vanlig på offentlige steder i Polen).

Dato for opplevelse: november 2018
Takk, Lars R
Anmeldt 24. november 2018 via mobile enheter

Anbefaler å betale for lydguide, den er på engelsk og guider deg igjennom museumet på en god måte. Vi kom inn rett før 17 en gang, og da museumet stengte klokken 19 var det fortsatt en del vi ikke hadde fått sett igjennom. Sett av god tid om du skal hit

Dato for opplevelse: november 2018
Takk, superbmartine
Anmeldt 24. oktober 2018 via mobile enheter

Via jungeltelegrafen ble vi oppfordret til å besøke dette museet. Veldig flott bygg der det meste ligger under bakken. Viktig å kjøpe øretelefoner der en blir fortalt underveis. Mye bilder og skjermer en kan trykke på underveis. Lite fysiske utstillinger. Ellers ett flott sted.

Dato for opplevelse: oktober 2018
Takk, tor56Haugesund