Museum of the Second World War (Muzeum II Wojny Swiatowej)

Ulike måter å oppleve Museum of the Second World War (Muzeum II Wojny Swiatowej) på
Anmeldt 31. desember 2018 via mobile enheter

Dette er rett og slett et fantastisk godt museum. Å lytte på lydsporet som guider deg rundt er et must.
Lekre og kloke presentasjoner av vanskelige og viktige historier.
Jeg vil reise tilbake slik at ungene mine får oppleve og lære om krigen her.

Dato for opplevelse: oktober 2018
1  Takk, FrkDingo
Anmeldt 17. desember 2018

Et flott og moderne museum som virkelig gjør inntrykk. Ekstremt gjennomført fra start til slutt, og rikholdig på detaljer og informasjon. Et stort pluss er sammensettingen av museet slik at det har fått med alle sider ved 2VK, både de store og de mindre. Kan virkelig anbefales! Det koster nesten heller ingenting for inngang. Eneste som trekker ned er at lyden på headsettet ikke alltid var helt synkront med hvilke rom jeg var i, og at det til tider ble litt for mye informasjon slik at jeg ikke fikk tid til å se på og lese informasjonboksene som fantes i alle rom og utstillinger.

Takk, Malinenersen
Anmeldt 9. desember 2018 via mobile enheter

Veldig flott museum med mye filminstallasjoner, bilder og remedier fra andre verdenskrig. Museet er nede i en mørk kjeller. Ble litt retningsvill, men man ble geleidet gjennom hele utstillingen. Arkitektonisk var museet spennende utformet og verdt et besøk.

Takk, tberg4
Anmeldt 8. desember 2018 via mobile enheter

Lei audioutstyr da museumet er et interaktivt museum. Jeg er over gjennomsnittet interessert i 1 og spesielt i 2 verdenskrig, så med det i bakhodet har jeg mye kunnskap om alt sammen. Men likevel var det BRA å få tilbringe noen timer her. Fikk se ekte tanks, våpen, en bygget gate slik det var den gangen, og mange andre store og små ting fra både den gangen sivile til militært utstyr. Historien om krigen og livet fortelles på en fremragende måte. Jeg anbefaler på det sterkeste å besøke museumet når du er i Gdansk. Personalet var også hyggelige og flinke så dette ble en meget god opplevelse!

1  Takk, 767juliani
Anmeldt 3. desember 2018

Museum ligger rett ved gamlebyen og lett kjennelig med sin spesielle arkitektur. Med bruk av hodetelefon og lydguide får man en fantastisk og interessant historie opplevelse helt fra 1. verdenskrig og gjennom hele 2. verdenskrig. Presentert på flott måte. Det eneste som trekker ned er sure og gretne ansatte i billett skranke.(som vanlig på offentlige steder i Polen).

Dato for opplevelse: november 2018
Takk, Lars R