Ungarsk Nasjonalgalleri (Magyar Nemzeti Galeria)
Budapest Card

Ulike måter å oppleve Ungarsk Nasjonalgalleri (Magyar Nemzeti Galeria) på
Budapest Card
196 anmeldelser
Anmeldt 19. august 2018 via mobile enheter

Det er første gang jeg så en Frida Kahlo utstilling. Den har vært her en stund og kan sees til november. Utrolig bra bilder. Som vanlig i Ungarn et det en stor grad av ineffektivitet ved kjøp av billetter. De gidder ikke å åpne to kasser, derfor blir det lange køer av besøkende. På grunn av en messe er adkomsten er vanskeliggjort; det er en prøvelse.

Dato for opplevelse: september 2017
Takk, peterandrasc2017
MNG-BP, Közönségkapcsolati vezető på Ungarsk Nasjonalgalleri (Magyar Nemzeti Galeria), svarte på denne anmeldelsenBesvart 29. august 2018

Dear Visitor, thank you for your response and we try hard to make the experience smoother. For next time, I suggest to buy your ticket online. The link is available from our website.

Anmeldt 28. mars 2016

Dette var en av høydepunktene i Budapest besøket. For en flott museum med et godt utvalg av diverse perioder i kunsthistorie.
Koste meg i mer enn 2 timer.

Dato for opplevelse: mars 2016
Takk, joopc956
Anmeldt 4. desember 2015

Veldig bra utvalg av Ungarske mesterverk og en god del internasjonale godbiter også. Blant annet et vinterbilde av Paul Gauguin, en fin liten Monet, et stort maleri av Brueghel og Rafaels uforglemmelige kardinal.

Dato for opplevelse: november 2015
Takk, LiljaTrondheim
Anmeldt 30. april 2015

Ungarn har har en lang historie - her på landets nationalgalleri gjenspeiler kunsten landets historie. Jeg ble imponert over mange av den storslåtte kunsten som dette galleriet viser. Jeg glemte tiden så hele formiddagen ble plutselig borte.

Likevel går det an å være litt selektiv når en besøker dette flotte galleriet, som er et gammelt slott med praktfull utsikt over Donau og hele Budapest by. Det var mange turister på utsiden av bygningen for nyte utsikten over byen, mitt råd er ta deg tid til å gå inn å se, det er det verdt.

Galleriet hadde en flott separat utstilling da jeg besøkte stedet nå i april 2015, av Rippl-Ronai, denne delen er verdt et besøk alene. Et must for kunstelskere.

Dato for opplevelse: april 2015
Takk, 511Tor
Anmeldt 10. oktober 2012

Vi snakker alltid om at alle har en historie å fortelle men når du beveger deg inn i det historiske suset Ungarn har å by på kan du glemme det alle andre snakker om.Historien til Ungarn er mer interessant enn noe annet land i Europa,kanskje bortsett fra Tjekkoslovakia.Som nevnt,mange har en historie,men du kan fort glemme andre etter besøk på et museum i denne vakre by.

Dato for opplevelse: november 2011
Takk, Ole H